„Od nasazení služby SMS jízdenek v pondělí 25. listopadu je poptávka čím dál tím vyšší, počty v jednotlivé dny postupně stoupaly. První den to bylo 838 kusů, v úterý, ve středu 1096 a ve čtvrtek 1273 kusů. Nejvíce SMS jízdenek se prodalo v pátek – 1741. Přes víkend je nižší poptávka po přepravě, takže logicky i méně prodaných jízdenek, za dva dny to bylo něco přes dva tisíce,“ upřesnila Hailichová.
Podobný trend brněnský dopravní podnik podle své mluvčí očekával: „Náš předpoklad je, že až si cestující na službu zvyknou, budeme prodávat kolem 80 tisíc SMS jízdenek měsíčně.“
Pokud by prodej SMS jízdenek u DPMB teoreticky po zbylé tři týdny už jen stagnoval, podnik by tedy za první měsíc v součtu splnil svůj měsíční plán prodeje SMS jízdenek na 40 procent. Předpoklad nárůstu prodejů je však reálný.
Až na třetí pokus
Spuštění projektu předcházely v Brně velké peripetie. V pořadí již do třetího výběrového řízení se letos v říjnu podle mluvčí přihlásily tři firmy – MATERNA Communications, Airtoy a DIRECT Pay. Vybraný uchazeč, společnost DIRECT Pay, nabídla nejnižší výši provize 14,7 procenta. Smlouva s firmou byla uzavřena na dva roky.
SMS jízdenky si v Česku můžete v současnosti koupit v dalších devíti městech – Praze (službu provozuje společnost Erika), Ústí nad Labem (Erika), Liberci (spolupracují Direct Pay a Erika), Karlových Varech( Materna), Plzni (Erika), Českých Budějovicích (Erika), Hradci Králové (Materna), Olomouci (Erika) a Ostravě (Erika).