V Brně se za první týden provozu prodalo osm tisíc SMS jízdenek

Revize jízdenek.

Revize jízdenek. Zdroj: Marek Podhora, Mlada fronta E15

Právě uplynul týden ode dne, kdy Dopravní podnik města Brna (DPMB) spustil v praxi projekt SMS jízdenek. Jaký byl o službu zájem? Za minulý týden jsme prodali celkem 8014 kusů SMS jízdenek, více se prodávají ty na 75 minut, celodenních je okolo 15 procent z celkového počtu,“ odpověděla E15.cz mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová. Po týdnu je tak podnik na 10 procentech svého měsíčního SMS plánu.

„Od nasazení služby SMS jízdenek v pondělí 25. listopadu je poptávka čím dál tím vyšší, počty v jednotlivé dny postupně stoupaly. První den to bylo 838 kusů, v úterý, ve středu 1096 a ve čtvrtek 1273 kusů. Nejvíce SMS jízdenek se prodalo v pátek – 1741. Přes víkend je nižší poptávka po přepravě, takže logicky i méně prodaných jízdenek, za dva dny to bylo něco přes dva tisíce,“ upřesnila Hailichová.

Podobný trend brněnský dopravní podnik podle své mluvčí očekával: „Náš předpoklad je, že až si cestující na službu zvyknou, budeme prodávat kolem 80 tisíc SMS jízdenek měsíčně.“

Pokud by prodej SMS jízdenek u DPMB teoreticky po zbylé tři týdny už jen stagnoval, podnik by tedy za první měsíc v součtu splnil svůj měsíční plán prodeje SMS jízdenek na 40 procent. Předpoklad nárůstu prodejů je však reálný.

Až na třetí pokus

Spuštění projektu předcházely v Brně velké peripetie. V pořadí již do třetího výběrového řízení se letos v říjnu podle mluvčí přihlásily tři firmy – MATERNA Communications, Airtoy a DIRECT Pay. Vybraný uchazeč, společnost DIRECT Pay, nabídla nejnižší výši provize 14,7 procenta. Smlouva s firmou byla uzavřena na dva roky.

SMS jízdenky si v Česku můžete v současnosti koupit v dalších devíti městech – Praze (službu provozuje společnost Erika), Ústí nad Labem (Erika), Liberci (spolupracují Direct Pay a Erika), Karlových Varech( Materna), Plzni (Erika), Českých Budějovicích (Erika), Hradci Králové (Materna), Olomouci (Erika) a Ostravě (Erika).