VÚŽ je dceřinou firmou Českých drah a unikátní okruh provozuje. Většinou testů prošla polská pendolina přímo v Polsku, kde mají rovněž testovací okruh. Některá měření je ale třeba udělat na českém okruhu, který je s maximální rychlostí 210 kilometrů v hodině nejrychlejší v Evropě. Jde například o elektromagnetickou kompatibilitu.
Vzhledem k tomu, že polské pendolino v Čechách prochází jen doplňkovými testy, jde pro VÚŽ o spíše menší zakázku v řádech statisíců korun. Každý rychlovlak je ale pro český okruh dobrou reklamou a na příznivce železnice funguje jako magnet. Největším tahákem byl zřejmě stroj AGV (čtvrtá generace TGV), který po okruhu kolem vsi Sokoleč kroužil v letech 2008 a 2009. Dvacet pendolin si objednaly polské dráhy jako vůbec první rychlovlaky pro tamní koleje.
Navzdory svému názvy nemají soupravy naklápěcí skříně, neboť v polské rovině to není třeba. Maximální provozní rychlost je 250 kilometrů v hodině. Nové vlaky za 400 milionů eur mají už od prosince zásadně zvýšit komfort cestování na tratích z Varšavy k přímořským městům Gdyně, Gdaňsk a Sopoty, na jihu pak zamíří do Krakova, Katovic a Vratislavi.