Z Číny jede první nákladní vlak do Londýna. Nová Hedvábná stezka startuje

Z Číny jede v rámci nové Hedvábné stezky první přímý nákladní vlak do Londýna (ilustrační foto).

Z Číny jede v rámci nové Hedvábné stezky první přímý nákladní vlak do Londýna (ilustrační foto). Zdroj: CC BY 2.0: Jason White

Česku se nová Hedvýbná stezka vyhne.
Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. (ilustrační foto)
Předešlý britský premiér David Cameron si Čínu velmi předcházel a jeho plánem bylo udělat z Británie hlavní bránu pro vstup čínských investic na Západ. (ilustrační foto)
Kontejnery připravené k přepravě
Kontejnery na kamiony nebo vlaky nakládá vozítko zvané "Kalmár".
6
Fotogalerie

Čína zahájila první přímé železniční nákladní spojení do Londýna. Nákladní vlaky budou přepravovat zboží z obchodního centra I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang do Británie celkem osmnáct dní, sdělila agentura Nová Čína. Projekt je součástí takzvané nové Hedvábné stezky mezi Evropou a Čínou.

Trasa dlouhá zhruba dvanáct tisíc kilometrů povede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii do Británie. 

První vlak se vydal z I-wu na cestu 1. ledna a veze náklad oděvů, tašek a dalšího spotřebního zboží. Vzhledem k různému rozchodu kolejí v jednotlivých zemích bude nutné náklad několikrát překládat.

Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. Londýn bude patnáctým evropským městem, které se připojí k nové Hedvábné stezce, uvedl zpravodajský server BBC.

Předešlý britský premiér David Cameron si Čínu velmi předcházel a jeho plánem bylo udělat z Británie hlavní bránu pro vstup čínských investic na Západ. Jeho nástupkyně Theresa Mayová na něj navazuje a v rámci přípravy na odchod země z Evropské unie usiluje o získání miliard dolarů čínských investic, uvedla agentura Reuters.