Z Prahy do Mnichova vlakem za 4,5 hodiny? Němci přispějí na úpravu tratě

Ministři se podle Herrmanna dohodli, že celý záměr přihlásí do Bruselu jako společný projekt. „Chceme, aby Evropská unie finančně podporovala jak plánovací práce, tak i realizaci tohoto projektu,“ uvedl Herrmann. Železnice mezi Prahou a Mnichovem je podle něj významná, a proto bude německá strana prosazovat její plnou elektrifikaci.
Trať musí nejpozději do roku 2030 splňovat standardy pro evropsky významné komunikace. Spojení vlakem z Prahy do Mnichova trvá zhruba šest hodin. Po modernizaci by podle bavorského ministra mělo být možné je zkrátit na čtyři a půl hodiny, pokud by byly využity soupravy s naklápěcí skříní, jako jsou například známá pendolina.
Hotovo do roku 2025?
S výstavbou moderního spojení v trase z Plzně přes Domažlice na německé straně hranice by se podle ministra Ťoka mohlo začít v roce 2020 a za dalších pět let by mělo být hotovo. Ještě do konce letošního roku by měla být zpracovaná studie proveditelnosti. Trasa by měla být plně elektrifikovaná a na řadě míst by měla přibýt druhá kolej. Vlaky by tudy mohly projíždět rychlostí od 100 do 160 kilometrů za hodinu.
Ministři jednali také o spojení z Plzně přes Cheb do Norimberku a o urychlení výstavby silničního spojení. Zdůraznili potřebu urychlit výstavbu silnice R6 na Karlovy Vary a Cheb a R4, která je tradičním spojením tuzemské metropole s německým Pasovem.