Ministři se podle Herrmanna dohodli, že celý záměr přihlásí do Bruselu jako společný projekt. „Chceme, aby Evropská unie finančně podporovala jak plánovací práce, tak i realizaci tohoto projektu,“ uvedl Herrmann. Železnice mezi Prahou a Mnichovem je podle něj významná, a proto bude německá strana prosazovat její plnou elektrifikaci.
Trať musí nejpozději do roku 2030 splňovat standardy pro evropsky významné komunikace. Spojení vlakem z Prahy do Mnichova trvá zhruba šest hodin. Po modernizaci by podle bavorského ministra mělo být možné je zkrátit na čtyři a půl hodiny, pokud by byly využity soupravy s naklápěcí skříní, jako jsou například známá pendolina.
Hotovo do roku 2025?
S výstavbou moderního spojení v trase z Plzně přes Domažlice na německé straně hranice by se podle ministra Ťoka mohlo začít v roce 2020 a za dalších pět let by mělo být hotovo. Ještě do konce letošního roku by měla být zpracovaná studie proveditelnosti. Trasa by měla být plně elektrifikovaná a na řadě míst by měla přibýt druhá kolej. Vlaky by tudy mohly projíždět rychlostí od 100 do 160 kilometrů za hodinu.
Ministři jednali také o spojení z Plzně přes Cheb do Norimberku a o urychlení výstavby silničního spojení. Zdůraznili potřebu urychlit výstavbu silnice R6 na Karlovy Vary a Cheb a R4, která je tradičním spojením tuzemské metropole s německým Pasovem.