Zelené busy proti žlutým: FlixBus nabídne vnitrostátní jízdenky

Flixbus

Flixbus Zdroj: Flixbus

Německý autobusový gigant FlixBus ohlásil vstup na nedotované vnitrostátní linky v České republice. Přímo se tak střetne s českým tržním lídrem, společností Student Agency podnikatele Radima Jančury. FlixBus ovšem zatím nebude provozovat čistokrevné spoje z jednoho českého města do druhého, vnitrostátní jízdenky nabídne od 21. ledna tuzemským cestujícím na svých mezinárodních linkách. I to ale znamená výrazný posun v nabídce.

O české, potažmo východoevropské expanzi, hovořili zástupci zelené firmy už koncem loňského roku. Firma tak nově propojí dvakrát denně Prahu s Karlovými Vary a Chebem, na východě zase spojí třikrát za den Znojmo, Jihlavu a Prahu. Přitom bude možné zakoupit pouze jízdenku pro úsek Znojmo – Jihlava. Spoje budou součástí mezinárodních linek z Frankfurtu nad Mohanem do Prahy, respektive z Berlína do Vídně.

„Po velkém úspěchu mezinárodních linek s počáteční destinací v Praze rozšiřujeme naši nabídku o regionální cíle. Tím se napojí i středně velká česká města na mezinárodní linky do celé Evropy. A plánujeme i další nové spoje,“ uvedla mluvčí firmy Bettina Engertová.

Levnější Jančura

Například jízdenka z Prahy do Karlových Varů stojí šest eur (zhruba 162 korun). U Student Agency vyjde základní jízdné na 160 korun, při využití kreditové jízdenky je ale o 22 korun levnější. „FlixBusu se jako konkurence nebojíme, naopak se soustředíme na rozšíření našeho vlastního byznysu a modernizaci vozového parku,“ uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Žlutá firma chce letos pořídit 45 nových autobusů se zábavním systémem, ty tak budou k vidění na všech provozovaných linkách.

Jančurova společnost chce také posílit spoje do Německa, Rakouska a Itálie. Všechny autobusy by přitom postupně měly začít jezdit pod značkou RegioJet, kterou firma v tuzemsku využívá zatím pouze pro své vlaky. Společnost rovněž zvažuje zavedení autobusové první třídy, podobně jako ve vlacích.

S Čechy za zády

Vlaky v tuzemsku nabízí i FlixBus, když nedávno uzavřel spolupráci s Leo Expressem. Firmy propojily své rezervační systémy. FlixBus založili mladí podnikatelé Jochen Engert, André Schwämmlein a Daniel Krauss v Mnichově, na německý trh vstoupil v roce 2013. Jeho nástup je spojen s liberalizací dálkové autobusové dopravy v Německu.

Dnes firma nabízí 45 tisíc spojení denně v 16 zemích. Z její expanze těží i český byznys. Společnost si zvolila Prahu jako základnu pro expanzi do dalších slovanských zemí, hlavním partnerem jí přitom je tuzemská společnost Umbrella Couch & Buses. Jejích 23 autobusů jezdí pro FlixBus.