Ferrari se daří lépe něž před pandemií. Zisk má třikrát větší, přesto jeho akcie oslabily
Italský výrobce luxusních aut Ferrari ve druhém čtvrtletí zvýšil hrubý provozní zisk více než trojnásobně, zejména díky prudkému růstu odbytu ve srovnání se stejným obdobím loni, kdy prodej a výrobu aut po celém světě negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Zisk před zdaněním, odpisy a úroky (EBITDA) za duben až červen vystoupil na 386 milionů eur (9,8 miliardy korun) z loňských srovnatelných 124 milionů eur.
Zisk byl také o 23 procent vyšší než ve druhém čtvrtletí roku 2019, tedy před pandemií. Analytici v anketě agentury Reuters očekávali v průměru zisk 373 milionů eur. Čistý zisk pak vzrostl na 206 milionů eur z devíti milionů loni.
Čisté tržby firma zvýšila meziročně o 81 procent na více než jednu miliardu eur. Odbyt aut se zvýšil o 93 procent na 2 685, přičemž odbyt byl vyšší ve všech regionech. Také odbyt a tržby z prodeje aut byly vyšší než před covidem-19.
Investory ale zklamalo, že automobilka navzdory silnému růstu nechala beze změny svůj dosavadní výhled tržeb a EBITDA na celý letošní rok. Akcie firmy tak bezprostředně po zveřejnění výsledků oslabily.