Banka roku: nejhodnotnější značky bank a pojišťoven na českém trhu

Česká spořitelna

Česká spořitelna Zdroj: Jan Rasch, Euro E15

red
Přestože výsledky letošního ročníku ocenění Fincentrum Banka roku budou vyhlášeny až za týden, již nyní přichází organizátoři s novinkou – vůbec poprvé byl v České republice sestaven žebříček nejhodnotnějších značek bank a pojišťoven na českém trhu.

Cílem hodnocení je kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven podle nově vytvořené metodologie a srovnávat vývoj v čase. Fincentrum Banka roku tak přináší nový zajímavý pohled na domácí finanční sektor.

V čele žebříčku bank pro letošní rok stojí s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna, a.s. Žebříček pojišťoven vede Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group. Nejvíce meziročně vzrostla hodnota značek Air Bank, a.s. a Česká pojišťovna a.s.

Hodnota znacky hodnocených bank na ceském trhu v roce 2013 (v mil. korun)Hodnota znacky hodnocených bank na ceském trhu v roce 2013 (v mil. korun) | Zdroj: FincentrumHodnota značky hodnocených bank na českém trhu v roce 2013 (v mil. korun)

„Image značky a s ní spojená hodnota jsou důležitým kritériem pro hodnocení úspěšnosti finančních institucí. V letošní Fincentrum Bance roku proto poprvé představíme žebříček nejhodnotnějších značek bank a pojišťoven na českém trhu. Věříme, že přinese širokou diskusi jak mezi odborníky, tak také v řadách klientů těchto institucí“, říká Petr Stuchlík, generální ředitel společnosti Fincentrum a zároveň předseda organizačního výboru ocenění Fincentrum Banka roku.

Hodnota znacky hodnocených pojištoven na ceském trhu v roce 2013 (dolní mez, v mil. korun)Hodnota znacky hodnocených pojištoven na ceském trhu v roce 2013 (dolní mez, v mil. korun) | Zdroj: FincentrumHodnota značky hodnocených pojišťoven na českém trhu v roce 2013 (dolní mez, v mil. korun)

Značka jako konkurenční výhoda

„Banky, pojišťovny a další finanční instituce čelí v současné době tlaku ze všech stran – regulace, soudní spory, vysoká konkurence. Nehmotná aktiva a zejména značky budou proto do budoucna tvořit hlavní zdroj konkurenční výhody a tvorby hodnoty. Již letošní žebříček jasně ukazuje, že hodnota značek tvoří nezanedbatelný podíl na hodnotě kapitálu těchto finančních zprostředkovatelů“, doplňuje docent Tomáš Krabec, spoluautor prezentované studie.

Určení hodnoty značky ve spolupráci s BrandWorth Valuation Advisers v sobě nese specifická sdělení. V rámci Fincentrum Banka roku 2014 proto letos hodnocené finanční instituce získají možnost zúčastnit se speciálního semináře, kde bude nová metoda podrobně představena přímo doc. Krabcem, spoluautorem metodologie.