Česká spořitelna přidává AI asistenta do aplikace. Hey, George poradí s financemi

Zdroj: Profimedia.cz

čer

Česká spořitelna zahájila pilotní provoz nové funkce Hey, George, která v mobilní bankovní aplikaci slouží jako digitální poradce. V současné fázi ji testuje přibližně 100 tisíc klientů, během letošního roku by se však měla rozšířit na všechny zákazníky. Banka si od nového nástroje slibuje zjednodušení orientace v bankovních službách a personalizované poradenství.

Hey, George funguje na principu konverzačního asistenta, který využívá technologii ChatGPT-4. Má odpovídat na dotazy ohledně běžných bankovních operací, například jak zablokovat kartu, nastavit trvalý příkaz či zjistit úročení na spořicím účtu. Kromě toho analyzuje klientská data a nabízí personalizovaná doporučení ohledně hospodaření s financemi. „Naší ambicí je vyvinout nejlepšího virtuálního poradce na trhu, který bude díky znalosti klientských dat umět poskytovat personalizované finanční poradenství na stejné úrovni, jako ho umí poskytnout skutečný bankéř,“ uvedl Michal Kraus, který má vývoj funkce na starosti.

Chatbot zároveň klienty aktivně vyzývá k využívání svých funkcí. „Nemůžete si vzpomenout na svůj PIN, nebo chcete zjistit, jestli váš rozpočet nezatíží večeře s přáteli v lepší restauraci? Jsem tu pro vás, stačí se mě jen zeptat,“ uvádí Hey, George v aplikaci. Uživatelům nabízí i konkrétní tipy na dotazy, například „Kolik jsem utratil za potraviny?“ nebo „Jak začít spořit na důchod?“.

Česká spořitelna tak rozšiřuje digitální služby a posouvá možnosti bankovního poradenství směrem k umělé inteligenci. Pokud se pilotní provoz osvědčí, bude Hey, George plně nasazen pro všechny klienty během tohoto roku.