ČSOB chce licenci na CzechPoint

ČSOB jako první z tuzemských bank hodlá v nejbližších dnech podat na ministerstvo vnitra žádost o akreditaci služby CzechPoint. „Se státem vylaďujeme technické podrobnosti, tudíž další proces by už měl být jen formální. Poté bychom chtěli agendu v testovacím pilotu spustit na Era finančních centrech,“ uvedla mluvčí Poštovní spořitelny Zuzana Kalátová. Resort vnitra bude mít tři měsíce na schválení žádosti. Povolení se uděluje na pět let a to za poplatek dva miliony korun ročně.
Dosud bylo možné ověřit podpis či získat například výpis z katastru nemovitostí, rejstříku trestů nebo z obchodního rejstříku například na radnicích, poštách nebo u notáře. Teprve od listopadu loňského roku se dalším kontaktním místem pro výkon veřejné správy mohou stát i banky. Zatím ale žádná z nich o povolení nežádala, neboť se čekalo na prováděcí vyhlášky, aby se banky mohly v případě zajmu začít na poskytování těchto služeb připravovat.
ČSOB získala licenci pro vstup do obou pilířů důchodové reformy
Návrh na zavedení nových míst CzechPoint přitom vzešel přímo od zástupců bank prostřednictvím České bankovní asociace. Důvodem bylo zkvalitnění poskytovaných služeb ale také reagovat na fakt, že bude brzy potřeba jednoduše identifikovat klienty ve chvíli, kdy některé důležité údaje nebude možné vyčíst z občanských průkazů. Z nových občanských průkazů, totiž budou postupně mizet některé osobní údaje jako například bydliště, rodinný stav nebo děti. Kromě ČSOB s Poštovní spořitelnou projevily o tuto oblast zájem také Komerční banka, Česká pořitelna, UniCredit Bank nebo Fio banka.