Essox z Komerční banky přišel o pětinu klientů, kvůli PPF

Komerční banka

Komerční banka Zdroj: Martin Pinkas

Hořké dědictví vlády PPF v O2 pocítilo na svých obchodech finanční impérium Komerční banky. Klientské portfolio dceřiného Essoxu, významného hráče na českém trhu nebankovních půjček spotřebitelům, se totiž loni smrsklo o celou pětinu poté, co konkurenční Home Credit ze skupiny PPF převzal na sebe byznys spojený s financováním telefonů nabízených v síti O2.

Zatímco koncem roku 2014 mělo v Česku s Essoxem podepsanou smlouvu přes 270 tisíc klientů, v závěru loňského roku už to bylo jen necelých 220 tisíc. Pod křídly úvěráře z rodiny PPF tak přistálo přes padesát tisíc klientů O2, kteří si své mobily a tablety pořídili na splátky.

„Hlavním důvodem poklesu počtu klientů je ukončení spolupráce s klíčovým obchodním partnerem v oblasti účelových úvěrů s nízkou financovanou hodnotou, jehož vlastníkem se stala konkurenční finanční skupina, která naše řešení nahradila vlastními produkty,“ uvádí mluvčí Komerční banky Michal Teubner.

„Spolupráci s firmou Essox, která pro nás zajišťovala financování splátkování mobilních zařízení, jsme ukončili již v roce 2014. Od stejného roku spolupracujeme v této oblasti se společností Home Credit,“ uvádí mluvčí O2 Kateřina Pecháčková. V plné síle se ale stěhování klientů do Home Creditu projevilo až loni, v roce 2014 totiž opustila stáj Essoxu jen necelá desítka tisíc klientů.

Essox tak v úvěrovém byznysu loni vyklízel pozice. Zatímco měl koncem roku 2014 rozpůjčováno bezmála 9,5 miliardy korun, v závěru loňského roku měli klienti nabráno o čtvrt miliardy korun méně. Nebankovní úvěrář se na koláči spotřebitelského financování skupiny Komerční banky podílí zhruba z jedné třetiny, celkem měla skupina koncem prosince uzavřeny spotřebitelské půjčky v objemu necelých 31 miliard korun, tedy o sedm procent více než předloni.