Home Credit se ve druhém čtvrtletí vrátil k zisku, prosadil se hlavně v Indii nebo Indonésii

Home Credit

Home Credit Zdroj: Martin Pinkas

Skupina Home Credit ve druhém čtvrtletí vydělala 71 milionů eur (1,8 miliardy korun). Provozní zisk za celé první pololetí se meziročně zvýšil téměř o čtyřicet procent na 1,9 miliardy eur.

Skupina vydala v prvním pololetí úvěry ve výši 10 miliard korun, což je o 4 procenta více než ve stejném období v minulém roce.

Home Credit zvyšoval svůj podíl hlavně na rychle rostoucích trzích – v Indii, Indonésii a na Filipínách. V Indii vystoupal počet obsloužených klientů na sedm milionů, na Filipínách na tři miliony a v Indonésii má přístup k půjčkám Home Creditu 90 procent veškerého městského obyvatelstva.

„Těší mne, že jsme se po krátkodobém výpadku zisku ve druhém čtvrtletí vrátili k velmi dobré ziskovosti. Vděčíme za to tomu, že jsme správně zareagovali na regulatorní změny v Číně a zlepšili tam kvalitu úvěrového portfolia,“ uvedl výkonný předseda představenstva společnosti Jiří Šmejc.

Nové zákazníky oslovovala skupina hlavně pomocí digitálních technologií. Například mobilní aplikace k získání úvěrů použilo 12 milionů klientů. Celkově se prodeje úvěrů online zvedly oproti loňsku o téměř 128 procent.

V červnu 2018 se rozdělily role předsedy představenstva a generálního ředitele skupiny. Šmejc jako menšinový akcionář skupiny se posunul do pozice výkonného předsedy představenstva, zatímco pozici generálního ředitele skupiny obsadil Ondřej Frydrych, který předtím působil jako generální ředitel Home Creditu v Číně. Šmejc bude nadále řídit strategii skupiny a procesy spojené s jejím směřováním a rozvojem. Frydrych, který bude ve firemní hierarchii stát hned pod ním, se zaměří na rozšiřování aktivit skupiny na poli digitálních technologií a současně bude odpovídat za každodenní řízení chodu skupiny.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.