Ikea se vrhla na pojišťovnictví, zatím cílí na děti a těhotné ženy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: rarye, Flickr.com (CC BY 2.0)

Švédská Ikea se opět pokouší prorazit na nový trh, nesouvisející s tradičním prodejem nábytku. V několika vybraných prodejnách ve Švédsku začala tento měsíc prodávat pojištění určené dětem a těhotným. Podle zdroje listu The Wall Street Journal (WSJ) prodejny nabídku v příštích týdnech rozšíří i na produkty pojištění domácností. Společnost se k možnému uvedení dalších pojistných produktů na trh odmítla vyjádřit.

Největší světový prodejce nábytku se do nabídky pojištění vrhá postupně. Firma prý v počátečním plánu počítá s tím, že se zaměří na 2,5 milionu členů svého věrnostního klubu ve Švédsku. V pozdější fázi by pojistné produkty mohla nabízet i v zahraničí. Věrnostní klub má zhruba 59 milionů členů po celém světě.

Pojištění pro děti a těhotné se nazývá Omifall a IKEA jej začala nabízet 1. října zatím ve zkušebním provozu.

O pojistné produkty se stará skupina Ikano Group, která je součástí nábytkářského impéria a kterou vlastní tři synové osmaosmdesátiletého zakladatele IKEA Ingvara Kamprada. Ikano pojištění nabízela již dříve, s hlavní činností řetězce IKEA ale dosud nebylo spojeno.

Kamprad zjevně pouští otěže

„Je to poprvé, co táta pouští firmu svých synů do (spojení s) Ikea,“ uvedl zdroj WSJ. Synové zakladatele se v Ikea během posledních měsíců ujímají stále více funkcí.

Kampradovi synové Peter, Mathias a Jonas za Ikea v minulosti nevystupovali a Kamprad své nábytkové impérium donedávna řídil sám. Loni ale firma oznámila, že Kamprad odstoupí a jeho místo zaujme nejmladší syn Mathias.

Ikea svou velkou zákaznickou základnu již v minulosti využila k expanzi mimo svět nábytku. V roce 2012 začala ve Švédsku nabízet televize a reproduktory a později tuto nabídku rozšířila do zahraničí. Firma také do svých kuchyní nabízí spotřebiče značek Electrolux a Whirpool, což z ní činí jednoho z největších prodejců kuchyňských spotřebičů na světě.