Avia v nové době: Od licenčních Francouzů se dopracovala k novému začátku

Historie firmy Avia

Historie firmy Avia Zdroj: repro Auto.cz

V Česku vyráběný vůz Avia.
Avia
Nová značka. V Británii by brzy mohly jezdit nákladní vozy letňanské automobilky pod novou značkou Longton Avia
4
Fotogalerie

Letňanská automobilka sice v létě roku 2013 ukončila produkci, letos se ale pod vedením nového vlastníka vrací zpět na scénu.

Avia patří mezi nejstarší společnosti u nás. Založena byla už v roce 1919 jako letecký podnik, který se zaměřoval na opravu letounů a následně i na jejich produkci. O deset let později se firma stala součástí koncernu Škoda, kvůli čemuž se Avie po druhé světové válce přeorientovala na produkci nákladních vozidel. U nich zůstává dodnes, byť po rozpadu Československa se zdálo, že pro Avii nastal definitivní konec.

Konec osmdesátých let Avii zastihl v době, kdy pokračovala výroba modelů A31 a A21, modernizovaných verzí dřívějších modelů, vyráběných už od konce šedesátých let na základě licence od francouzské automobilky Renault-Saviem.

Fotogalerii k článku najdete na webu Auto.cz >>>

U nás byl o ně stále ohromný zájem, otevření trhu pro zahraniční výrobce ale znamenalo, že Avia nutně musela modernizovat.

Rok 1993 tak přinesl zahájení výroby modelů Avia A31T a A21T se vznětovými motory o objemu 3,6 l přeplňovanými turbodmychadlem. Tyto pohonné jednotky disponovaly výkonem 65 kW a následně s mezichladičem i 76 kW. Čtyřstupňovou převodovku nahradila nová pětistupňová značky Praga. Zároveň došlo na úpravy podvozku, zavedení servořízení, změny brzdového systému a vylepšení interiéru kabiny původem ze šedesátých let.

Dočtěte článek na webu Auto.cz >>>