Eva Kocábová: Firemní klienti téměř vždy využívají úvěr nebo leasing

Eva Kocábová

Eva Kocábová Zdroj: archiv

V oblasti zajišťování či nabízení úvěrů nebo leasingů firemní klientele je velká konkurence. Společnost RCI Financial Services je přesto v tomto velmi úspěšná. Možná k tomu přispěl i její nový produkt nazvaný 103 procent. „Zákazník si rychle uvědomil jeho výhodnost, a tak nám láme rekordy,“ říká Eva Kocábová, marketingová ředitelka společnosti.

E15: Jaké značky a typy aut může zákazník financovat přes RCI Financial Services?

RCI Financial Services zabezpečuje značkové financování pro tři automobilové značky – Renault, Dacii a Nissan, a to separátně pod obchodními názvy Renault Finance, Dacia Finance a Nissan Finance. Možnost financovat se vztahuje na jakékoli vozidlo těchto tří automobilových značek. Kromě nových vozů mezi naše obchodní záměry patří také financovaní ojetých vozů, a to jakékoli značky. Úzký vztah se samotnými importéry Renault a Nissan nám umožňuje lépe poznat klienta a přesně podle jeho potřeb nastavit i typ produktu.

E15: Do jaké míry je financování důležité jako rozhodovací kritérium pro českého klienta při koupi auta?

Financování, obzvlášť u firemní klientely, je jedním z hlavních faktorů, který vstupuje do rozhodování klienta při rozšiřování vozového parku. U soukromých osob je stále určitý podíl plateb za auto v hotovosti, ale firmy, ve snaze rozložit si svoje investice a držet zdravý cash flow, sahají po úvěrových nebo leasingových produktech téměř vždy. Navíc k tomu je možnost značkového financování skutečně velmi výhodná (a to nejen pro firemního zákazníka), takže i největší konzervativci postupně přicházejí na to, že na tom nejsou ztrátoví. Často naopak díky našemu produktu ještě získají, protože dostanou například výhodnější sazbu pojištění, které by si museli zajistit, i kdyby se pro naše financování nerozhodli.

E15: Jakými způsoby se vám daří přesvědčit firemní klientelu, aby financovala právě s vámi?

E15: Který z vašich produktů financování pro firmy je momentálně nejpopulárnější a proč? Popište jej.

Z úvěrových produktů jsme právě před rokem uvedli poměrně revoluční typ úvěru pro firmy, který se nazývá „103 %“. Název vystihuje skutečnost, že podnikatel za celou dobu financování přeplatí jen tři procenta z pořizovací ceny vozidla. Když jsme produkt uváděli, naši konkurenti se ironicky pousmívali, že takto pojmenovaná novinka nemůže zaujmout, natožpak uspět. Zpochybňovali naši transparentní informaci o tom, že zákazník vůbec něco přeplácí, protože je to negativní informace.

Ale my nepodceňujeme naše klienty, kteří velmi dobře vědí, jaký je jejich reálný náklad v případě půjčených peněz a umí si velmi dobře spočítat, jaká je skutečná výhoda tzv. „promo“ nabídek. Hlavní komunikovaná výhoda – nízké přeplacení – není kompenzovaná žádným dodatečným nákladem pro klienta. Proto si dovolím tvrdit, že jde o nejtransparentnější typ financování, protože hovoříme o celkovém PŘEPLACENÍ. Produkt nemá žádné skryté poplatky a navíc ho nabízíme s extra výhodnou sazbou havarijního pojištění. Musím jen doplnit, že celkové přeplacení se nevztahuje úplně na všechny kombinace akontace – délka úvěru. To komunikované, tříprocentní, platí pro tříletý úvěr s akontací 35 procent, což je z pohledu používání nejfrekventovanější volba. Ve většině kombinací přeplacení osciluje kolem vzpomínaných tří procent; může být vyšší, ale také nižší.

Když si zákazník nakonec vše doopravdy spočítá a uvědomí si výhodnost našeho financování, není divu, že se produkt 103 % řadí mezi nejžádanější produkty a láme nám rekordy. V rámci nabízené škály produktů pro podnikatelské subjekty je na prvním místě, což nás samozřejmě velmi těší.

Jak jsem již naznačila dříve, firmy se kromě úvěrových produktů také ve značné míře rozhodují i pro operativní leasing ve variantě full service. Tuto formu financování máme v současné době k dispozici i v alternativě pro soukromé osoby.