Nejslavnější obojživelník. Prohlédněte si velkou galerii Amphicar
Vozidlo schopné jízdy po souši i bezpečné plavby je snem mnoha nadšenců. Mezi nejúspěšnější z nich patří konstruktér Hanns Trippel, jehož nejslavnějším dílem je obojživelník Amphicar.
Historie obojživelných vozidel se podle většiny historiků začala psát již v roce 1805, když americký vynálezce stvořil Oructor Amphibolos, což měl být bagr pro úpravy říčního dna, který byl vybaven parním strojem a měl být díky němu schopen samostatného pohybu na souši i ve vodě.
Skutečné obojživelné automobily ovšem začaly vznikat až na počátku dvacátého století a širšího rozšíření se dočkaly až během druhé světové války. Dodnes je ostatně jedním z nejpopulárnějších obojživelníků německý KdF 166 Schwimmwagen, který byl navržen a vyráběn v první polovině čtyřicátých let.
Ve druhé polovině dvacátého století se ve větší míře začínají objevovat i civilní obojživelné automobily a k nejznámějším a zároveň i nejrozšířenějším z nich patří Amphicar, který patří k nejúspěšnější a nejpopulárnějším dílům svého konstruktéra.
Německý designér a konstruktér Hanns (skutečně psáno se dvěma N!) Tripel, žijící v letech 1908 až 2001, svou kariéru zahajoval jako závodník, ale poměrně záhy se začal věnovat problematice obojživelných vozidel.
Ve druhé polovině třicátých let zaujal se svými obojživelnými třímístnými kabriolety SK-8. Tyto automobily měly být ideální pro aktivní trávení volného času. Bohužel doba si vyžadovala zcela jiný typ obojživelných vozidel. Pro německou armádu proto Trippel navrhl a následně v první polovině čtyřicátých let ve francouzském Molsheimu v prostorách automobilky Bugatti vyráběl obojživelný terénní vůz SG-6.