Revoluce v motorech? Spotřebu paliva má snížit dvoutakt s protilehlými písty

Revoluční motor

Revoluční motor Zdroj: Achates Power

Ilustrační foto
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Lehčí, menší a až o třicet procent úspornější. Takové vlastnosti má vykazovat motor z dílny kalifornské společnosti.

Automobilky hledají stále další a další možnosti, jak snížit spotřebu paliva svých aut. Současným trendem je elektrifikace, využití hybridního, nebo dokonce rovnou elektrického pohonu, přičemž se stále množí názory, že spalovací motor čeká brzký konec.

Americká společnost Achates Power si ale myslí opak, spalovací motor podle ní ještě neřekl poslední slovo.

Firma sídlící v kalifornském San Diegu totiž pracuje na agregátu, jehož koncepce je opravdu radikální. Jestliže naprostá většina dnešních přímovstřikových jednotek funguje tak, že píst stlačuje vzduch a následně se do válce vstříkne benzin, Achates Power umístila do válce dva protilehlé písty pracující proti sobě, což názorně prezentuje přiložené video.

To znamená, že kompresní prostor je uprostřed válce. A co víc, v tomto případě se nejedná o čtyřtakt, ale dvoutakt.

Zbytek textu najdete na webu Auto.cz >>>