Škoda Auto jako Dacia. Automobilka má zlevnit a cílit na východní trhy, odboráři chystají petici

Škoda Superb Combi iV

Škoda Superb Combi iV Zdroj: auto.cz/Vít Hlaváček

Škoda Superb Combi iV
Škoda Superb Combi iV
Expozice Škody Auto
Škoda Superb iV
Škoda Kodiaq RS
13
Fotogalerie

Volkswagen chce podle zvažovaných změn ve své strategii směřovat značku Škoda k levnějším automobilům. Tento krok s ohledem na současnou pozici značky vyvolává vlnu kritiky.

Volkswagen Group má pod svými křídly velmi pestrou paletu značek osobních automobilů. V případě Bugatti, Bentley, Lamborghini, Audi a Porsche je hierarchie celkem zřetelně rozdělená a jejich nabídka se překrývá víceméně jen okrajově. Poněkud odlišná je však situace mezi značkami Volkswagen, Seat a Škoda a právě to chce vedení koncernu podle zpráv ze začátku října letošního roku změnit.

Volkswagen si má podle zpráv o nově zvažované strategii zachovat svou pozici, zatímco v případě značky Seat se opět objevuje snaha o její proměnu ve španělskou konkurenci pro italskou značku Alfa Romeo a ohledně značky Škoda se má jednat o větší zaměření na východní trhy a levnější modely ve stylu rumunské značky Dacia.

Právě zmiňovaná změna směřování značky Škoda vyvolala největší vlnu emocí. Odbory automobilky Škoda Auto chystanou strategii Volkswagen Group kritizují a podle týdeníku Škodovácký odborář zvažují určité kroky. K situaci se minulý týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům a uvedl v něm podle Automotive News Europe mimo jiné, že hodnoty značky se v budoucnu nezmění.

Německé noviny Suddeutsche Zeitung v reakci na informace o nové strategii koncernu uvedly, že Škoda by mohla být největším poraženým v rámci Volkswagen Group v případě, že ke zmiňovaným změnám v jejím směrování skutečně dojde.

Celý článek najdete na webu auto.cz >>>