Volkswagen chce podle zvažovaných změn ve své strategii směřovat značku Škoda k levnějším automobilům. Tento krok s ohledem na současnou pozici značky vyvolává vlnu kritiky.
Volkswagen Group má pod svými křídly velmi pestrou paletu značek osobních automobilů. V případě Bugatti, Bentley, Lamborghini, Audi a Porsche je hierarchie celkem zřetelně rozdělená a jejich nabídka se překrývá víceméně jen okrajově. Poněkud odlišná je však situace mezi značkami Volkswagen, Seat a Škoda a právě to chce vedení koncernu podle zpráv ze začátku října letošního roku změnit.
Volkswagen si má podle zpráv o nově zvažované strategii zachovat svou pozici, zatímco v případě značky Seat se opět objevuje snaha o její proměnu ve španělskou konkurenci pro italskou značku Alfa Romeo a ohledně značky Škoda se má jednat o větší zaměření na východní trhy a levnější modely ve stylu rumunské značky Dacia.
Právě zmiňovaná změna směřování značky Škoda vyvolala největší vlnu emocí. Odbory automobilky Škoda Auto chystanou strategii Volkswagen Group kritizují a podle týdeníku Škodovácký odborář zvažují určité kroky. K situaci se minulý týden vyjádřil také předseda představenstva společnosti Bernhard Maier v dopisu, který zaslal zaměstnancům a uvedl v něm podle Automotive News Europe mimo jiné, že hodnoty značky se v budoucnu nezmění.
Německé noviny Suddeutsche Zeitung v reakci na informace o nové strategii koncernu uvedly, že Škoda by mohla být největším poraženým v rámci Volkswagen Group v případě, že ke zmiňovaným změnám v jejím směrování skutečně dojde.