Četnictvo za první republiky potřebovalo dopravní prostředek, který by v boji s pašeráky posloužil lépe než koně a lyže.
Opravdu zajímavou verzi modelu Škoda Popular zkoušela značka s okřídleným šípem ve znaku v polovině třicátých let.
Na tajné zkoušky, které probíhaly v únoru 1935 v Krkonoších, upozornil po dlouhých desetiletích ŠkodaMobil, což je podnikový časopis automobilky.
"Abychom se vyhnuli divákům, vyjeli jsme v šest hodin ráno. V zásobě jsme měli dvoje saně s koňmi pro případ, že bychom někde zapadli," popisuje okolnosti testování nového zařízení ve zprávě jeden z testovacích jezdců.
Kompletní galerii najdete na webu AutoRevue.cz
Sněhu bylo tehdy snad až moc. "Den předtím i celou noc hustě padal sníh, který situaci zhoršil, neboť na cestách, které nebyly protaženy pluhem," bylo 75 centimetrů sněhu," píše se dále.
Testovací jízda probíhala na trase Špindlerův Mlýn - Medvědí bouda, která leží v nadmořské výšce 1059 metrů.
Na zadních kolech měl vůz nasazeny řetězy, přední byla upnuta do železných lyží.