Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Zdroj: Toyota

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
19
Fotogalerie
Mezi soupeře mířící na u nás tolik oblíbenou Škodu Octavia Combi se nedávno zařadila také Toyota Auris Touring Sports. Dokáže ukousnout něco z českého koláče?

Po menší odmlce se Toyota s druhou generací modelu Auris opět přihlásila do kategorie kombíků nižší střední třídy. Jinak řečena vstoupila do „rybníčku“, ve kterém rukou železnou vládne Škoda Octavia. Kromě nové Octavie Combi se představil také Golf Variant, Seat Leon ST, Honda Civic Tourer, zanedlouho přijde i Peugeot 308 SW a zapomenout nesmíme ani na modely typu Opelu Astra ST nebo korejské dvojice cee´d / i30. Jednoduše je z čeho vybírat.

Toyota postavila proti všem těmto soupeřům vůz, který nese jméno Touring Sports. Se sportem nemá společného prakticky nic, ale když mohl být na trhu také Land Cruiser Sport, tak proč ne Auris. Auto jako takové je dlouhé 4560 mm, na šířku měří 1760 mm a vysoké je 1475 mm. Rozvor dosahuje na 2600 mm. Oproti základnímu hatchbacku dostalo kombi navíc 285 mm, přičemž celá tato hodnota jde na vrub zadního převisu. Rozvor náprav se neměnil.

Auris s karoserií kombi dostal delší zadní převis. Rozvor zůstal shodný se základním hatchbackem. A je to trochu škoda, protože najít soupeře, kteří jsou na tom s rozvorem lépe, není velkým problémem. Jen pro představu Golf Variant nabídne 2635 mm, Octavia Combi 2686 mm a takový Hyundai i30 2650 mm. Tento fakt poznáte především na zadních sedadlech, kde je místa tak akorát (spíše méně), ale k tomu se ještě dostaneme.

Co se designu týká, Auris Sports Tourer se vám může i nemusí líbit, každopádně o něm nelze s čistým svědomím napsat, že to je „lednice“. Že to je obyčejný spotřebič, se kterým člověk jezdí a vlastně ani pořádně neví, jak vypadá. Kdesi jsem četl hodnocení jistého modelu Toyota ve stylu „Dobré, ale už vlastně nevíme, jaké to bylo“. Současné vydání Auris je v tomto směru jiné, na poměry Toyoty vzhledově dost odvážné, což je dobře. A abych byl zcela upřímný, kombík se mi líbí.

Vzadu spíše průměr

Interiér už je ale typicky japonský. Jednoduchý, přehledný, plastový. Z mého pohledu bylo negativním překvapením zpracování některých dílů. Auto mělo najeto něco málo přes šest tisíc kilometrů, nicméně v interiéru se už při jízdě sem tam ozval nějaký ten pazvuk.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 ValvematicToyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic | Toyota

Jinak ale není moc co kritizovat. I když se Auris jmenuje Touring Sports, je to hlavně auto určené pro běžné a pohodlné cestování. A to i přes oficiální tvrzení, že má verze kombi oproti základnímu hatchbacku níže položené těžiště, o 10 mm nižší světlou výšku, je celkově nižší a přední sedadla byla umístěna o 40 mm dolů. Podle praxe by bylo daleko přesnější jméno Touring Comfort. Jakmile usednete za volant a nastavíte si vše, co potřebujete, první, co se vám vybaví, je slovo „příjemné“.

Pozice za volantem skutečně taková je. Prodloužený Auris jsem měl bezprostředně po testu Octavie Combi a mohu směle prohlásit, že se zde řidič cítí podstatně lépe. Ovšem abych Octavii nekřivdil, v Aurisu použité materiály tak dobře nepůsobí a především vzadu je podstatně méně místa.

Upřímně jsem byl skoro až zklamaný z toho, co Auris Touring Sport vzadu nabízí. Já osobně (při cca 190 cm) jsem měl problém jak s místem pro kolena, tak s prostorem pro hlavu. Pravdou ale je, že menší postavy nebudou mít na co si stěžovat. Z pohledu zadních cestujících potěší zcela rovná podlaha.

Hlavní zbraň: zavazadelník

Jendou ze dvou hlavních zbraní tohoto automobilu je určitě zavazadelník. V základu do něj naložíte 530 litrů (to je o 170 l více než u hatchbacku), po sklopení máte k dispozici 1658 litrů. To jsou velmi slušná čísla, přestože soupeři z produkce koncernu VW se mohou pochlubit ještě lepšími hodnotami.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 ValvematicToyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic | Toyota

Jenže kufr v Aurisu je výborně využitelný. Oproti hatchbacku byla nákladová hrana snížena o 100 mm a už v základu je k dispozici plocha dlouhá 1115 mm (podle údajů od Toyoty). Taková Octavia nabídne délku 1050 mm.

Zavazadelník je perfektně využitelný. Po sklopení opěradel dělených v poměru 60/40 vznikne plocha, na které odvezete předmět dlouhý dva metry.

Zadní sedadla lze jednoduše sklopit páčkami na stranách zavazadelníku, přičemž vznikne téměř dokonale rovná plocha. Její délka přesahuje hranici dvou metrů. Pokud chcete přesné číslo, je to 2047 mm.

Motor jako důvod, proč ne

Jedním z důvodů, který pravděpodobně odradí nějaké to procento kupujících, bude v případě Toyoty Auris Touring Sports nabídka motorizací. Benzinová část zahrnuje jednotku 1,33 DualVVT-i, která má poměrně dost práce i se základním hatchbackem, výkonnější alternativou je testovaná jedna-šestka. Pro milovníky dieselu je připravena naftová jedna-čtyřka nebo dvoulitr. To je vše.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 ValvematicToyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic | Toyota

A samozřejmě je tu ještě hlavní marketingová zbraň v podobě hybridu. Kdo jiný vám nabídne takové kombi s hybridním pohonem? Bohužel pro Toyotu české zákony hybridy v podstatě nijak nezvýhodňují, takže na našem trhu přítomnost této jednotky v nabídce příliš velkou výhodu neznamená.

Benzinová jedna-šestka je tichá a nabídne dostatek výkonu. Zajímavého svezení se ale dočkáte až za 4000 ot./min, což může některým zákazníkům vadit.

Testovaná jedna-šestka nabízí maximální výkon 132 koní (při 6400 ot./min) a vrchol točivého momentu 160 Nm (při 4400 ot./min). Čísla jsou to slušná, ale už na první pohled je naprosto evidentní, že „to odspodu“ příliš nepojede. Realita je následující. Kdo chce praktikovat dynamickou jízdu, ten se musí držet nad čtyřmi tisíci. Tam motor ožívá a předvádí i něco, čemu můžeme říkat zajímavý zátah. V otáčkách nižších jde především o příjemného společníka pro přepravu z bodu A do bodu B. Nic více, nic méně.

Společník je to tichý, kultivovaný a úsporný. S autem jsem jezdil během testu buď po městě, nebo po dálnici rychlostí 140 - 160 km/h. Spotřeba skončila na 7,2 l/100 km. Toyota slibuje v kombinovaném provozu 6,1 l/100 km a tohle číslo můžeme považovat za zcela reálné.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 ValvematicToyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic | Toyota

Verdikt

Toyota Auris Touring Sports začíná s nejdostupnějším motorem (1,33 Dual VVT-i) na částce 374 900 Kč. Za testovanou jedna-šestku si připlatíte dvacet tisíc. Základní výbava Power obsahuje už všechno podstatné od elektricky ovládaných zpětných zrcátek, přes elektricky ovládaná přední okna nebo asistent rozjezdu do kopce, až po jednozónovou klimatizaci.

Praktičtější Auris cela jistě nebude kombíkem nižší střední třídy, který budeme na našich silnicích potkávat nejčastěji, ale špatné auto to určitě není. Naopak. Pro zájemce o pohodlnou jízdu je to prozatím jedna z nejlepších možností.