Dva bývalí zaměstnanci Ústavu pro výzkum motorových vozidel se rozhodli postavit další prototypy chystaného pro české motoristy na přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Už zhruba pět stovek kilometrů najezdili Miloslav Kotal a Josef Stočes se zbrusu novým kupé. Postavili ho podle původní dokumentace a s využitím řady dochovaných dílů. K autu mají silný vztah. Dříve totiž působili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel, který experimentální typ vozu vyvinul.
Unikátní typ automobilu ze začal rodit přesně před padesáti lety a po čtyřech letech vývojových prací, které stály na tehdejší dobu ohromující sumu tři miliony korun, mělo kupé s krásnými tvary premiéru v Plzni.
Kompletní fotogalerie na webu Autorevue.cz >>>
Na jaře roku 1971 dokonce ohromovalo návštěvníky na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na výrobě prototypu se podílela i letecká továrna Letov a výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto.
Podvozková plošina byla ze Škody 100, ovšem zkrácená. Auto na délku měřilo 388 centimetrů, šířka činila 150,5 centimetru a výška pouze 112,5 centimetrů. Hmotnost jen lehce přesáhla hranici 800 kilogramů.