Vznikají nové prototypy unikátního českého kupé | E15.cz

Vznikají nové prototypy unikátního českého kupé

Radek Pecák

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Dva bývalí zaměstnanci Ústavu pro výzkum motorových vozidel se rozhodli postavit další prototypy chystaného pro české motoristy na přelomu šedesátých a sedmdesátých let.

Už zhruba pět stovek kilometrů najezdili Miloslav Kotal a Josef Stočes se zbrusu novým kupé. Postavili ho podle původní dokumentace a s využitím řady dochovaných dílů. K autu mají silný vztah. Dříve totiž působili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel, který experimentální typ vozu vyvinul.

Unikátní typ automobilu ze začal rodit přesně před padesáti lety a po čtyřech letech vývojových prací, které stály na tehdejší dobu ohromující sumu tři miliony korun, mělo kupé s krásnými tvary premiéru v Plzni.

Kompletní fotogalerie na webu Autorevue.cz >>>

Na jaře roku 1971 dokonce ohromovalo návštěvníky na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na výrobě prototypu se podílela i letecká továrna Letov a výrobce autobusů Karosa Vysoké Mýto.

Podvozková plošina byla ze Škody 100, ovšem zkrácená. Auto na délku měřilo 388 centimetrů, šířka činila 150,5 centimetru a výška pouze 112,5 centimetrů. Hmotnost jen lehce přesáhla hranici 800 kilogramů.

Pokračování článku najdete na webu Autorevue.cz >>>

Autor: Radek Pecák

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah