Jak si vedou auta z Česka na německých STK? Octavia lépe než dříve

Škoda Octavia Combi Scout na ženevské premiéře

Škoda Octavia Combi Scout na ženevské premiéře Zdroj: ctk

Společnost Škoda Auto představila na 84. mezinárodním autosalonu v Ženevě ve světové premiéře novinku Škoda Octavia Scout. Vpravo je člen představenstva za oblast technického vývoje Frank Welsch, vlevo šéf komunikace společnosti Škoda Auto Peik von Bestenbostel.
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
22 Fotogalerie
Radek Pecák

Podle statistik německého TÜV to vypadá, že nejkvalitnější škodovku vyráběl před dvěma až třemi lety bratislavský závod Volkswagenu. Právě tam se totiž montuje model Citigo.

Až budete v Německu shánět ojetý vůz, který vyrobili dělníci v automobilkách v České republice, měli byste přihlédnout k aktuálnímu žebříčku TÜV report, který se sestavuje na základě výsledků technických prohlídek aut v Německu.

Z něho letos mimo jiné vyplývá, že se dramaticky zlepšila kvalita nejpopulárnějšího tuzemského automobilu, což je Škoda Octavia. Zatímco vloni v žebříčku nejsledovanějších ojetin ve stáří dva až tři roky skončila v kategorii hlubokého podprůměru na celkovém 113. místě, letos poskočila na 21. pozici.

To je stále ještě pozice mezi těmi vůbec nejméně poruchovými auty v žebříčku. Konkrétně, zatímco loni technici německých stanic technické kontroly provozovanými TÜV zaznamenali vážnou závadu u 10,2 procent z kontrolovaných octavií, letos to bylo jen 3,5 procenta. To je jen o 1,4 procenta horší výsledek než u nejlepších Porsche 911 a Mercedes-Benz GLK.

Nepochybně to souvisí se změnou generací octavie. Vloni ještě při kontrolách převažovala octavia II, letos už tam v daleko hojnější míře přijížděla octavia III.

Ještě lepšího výsledku než octavia, která se vyrábí v hlavním závodě Škody v Mladé Boleslavi, dosáhlo malé Citigo. To se přitom dováží z Bratislavy, kde ho montují dělníci závodu VW. Citigo skončilo na 18. pozici s průměrem vážných závad 3,4 %.

Další Škodovky pak už ale skončily mezi dvou až tříletými automobily v pásmu průměru až podprůměru. Modely fabia, yeti, roomster a superb předskočil na 55. příčce z celkově 134 hodnocených nošovický vůz Hyundai ix20. U něho už je procento závad 4,8. Hned za nimi pak svorně skončila fabia a Hyundai i30.

Následuje na 72. pozici Yeti (5,3 % závad), Roomster (5,8 %), 91. superb (6,3 %). Na chvostu pak jsou z pozice "českých vozů" na 102. místě Hyundai ix35 společně s Peugeotem 107. Ještě dále pak jsou zbývající dva minivozy z kolínské továrny TPCA, tedy 108. Toyota Aygo a 110. Citroën C1. U něho pak technici našli 7,1 % vážných závad.

CELÝ ČLÁNEK SI MŮŽETE PŘEČÍST NA WEBU AUTOREVUE.CZ