Fotbalovou Barcelonu bude sponzorovat Spotify. Streamovací gigant prý přejmenuje stadion

Barcelonský stadion Camp Nout by měl nést jméno Spotify Camp Nou.

Barcelonský stadion Camp Nout by měl nést jméno Spotify Camp Nou. Zdroj: Profimedia.cz

Spotify zaplatí Barceloně 280 milionů eur.
2
Fotogalerie

Fotbalová Barcelona se dohodla se švédskou společností Spotify na sponzorské smlouvě, podle které vyplatí streamovací gigant fotbalovému klubu 280 milionů eur výměnou za logo na dresech. Tříletá smlouva obsahuje i práva na přejmenování stadionu Camp Nou. Píše to agentura Reuters s odvoláním na katalánskou rozhlasovou stanicí Rac1. Strany ještě dohodu oficiálně neoznámily. 

Barcelona se Spotify uzavřela smlouvu na tři roky s tím, že logo Spotify se bude objevovat na dresech mužského i ženského týmu a i na tréninkové sadě. Mužský tým měl dosud na dresech logo japonské společnosti Rakuten, která původně vyplácela Barceloně 55 milionů eur za sezonu, v aktuální sezoně ale dosáhla snížení částky na 30 milionů eur.

Rakuten navíc končí spolupráci s Barcelonou o rok dřív, než bylo původně plánováno. Můžou za to jak sportovní neúspěchy klubu, tak odchod marketingově klíčového hráče Lionela Messiho, kterému loni v létě vypršela smlouva a zadarmo odešel do francouzského klubu Paris Saint-Germain. 

V Barceloně tento týden skončil generální ředitel Ferran Reventer. Ten v klubu působil pouhých sedm měsíců a přestože podle vlastních slov rezignoval z rodinných důvodů, španělská média spekulují, že za jeho odchodem může být nesouhlas s novou sponzorskou smlouvou. Ani jedna ze stran zatím sponzorství nekomentovala. 

Jak bude vypadat investiční rok 2022?

Video placeholde
Jak bude vypadat investiční rok 2022? • Videohub