Komárek vstupuje do formule 1. Allwyn se stal partnerem všech 24 závodů i stáje McLaren
Loterijní společnost Allwyn ze skupiny jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka se stala oficiálním partnerem formule 1 (F1). Jedná se o mnohaletý kontrakt, který zajistí Allwynu mimo jiné propagaci loga během všech letošních 24 závodů této královské disciplíny motoristického sportu, která má celosvětově až tři čtvrtě miliardy fanoušků. Hodnotu sponzoringu firma nezveřejnila, ale podle obvyklé částky, kterou platí obdobní sponzoři, se může pohybovat v přepočtu až v miliardách korun.
Allwyn se už letos stane oficiálním partnerem formule 1 jako celku vedle značek jako American Express, Louis Vuitton, Moët Hennessy či Nestlé. Podle zástupců Allwynu je ale vyloučeni, že by firma propagovala britskou Národní loterii například během Velké ceny Velké Británie v Silvestone.
Loterijní společnost se zároveň stala také oficiálním partnerem týmu McLaren, vítězem Poháru konstruktérů Formule 1 za loňský rok. Logo Allwynu jako oficiálního partnera společnosti McLaren Racing se objeví na řadě týmových prvků, včetně závodních vozů a kombinéz jezdců McLarenu, Lando Norrise a Oscara Piastriho. O tom, že se loterijní společnost Allwyn ze skupiny KKCG třetího nejbohatšího Čecha Karla Komárka má stát novým sponzorem týmu McLaren, se speklovalo už loni v prosinci.
„Máme ambiciózní plány dále rozvíjet úspěšný globální růst Allwynu a partnerství s F1 představuje jeho významný milník. Tato investice je důležitým momentem v evoluci Allwynu, protože transformuje jeho povědomí na globální scéně a zdůrazňuje význam našich loterií v oblasti společensky prospěšných aktivit, které realizujeme v mezinárodním měřítku,“ uvedl zakladatel Allwynu Karel Komárek. Logo Allwyn by se mělo poprvé objevit během Velké ceny Austrálie, která tradičně seriál závodů startuje, letos od 14. do 16. března.
Velkou roli v tom, že Allwyn si pro sponzoring vybral právě formuli 1, hraje jeho šéf pro globální komunikaci a CSR Pavel Turek. V marketingovém světě kolem formule 1 strávil sedmnáct sezon a poté stál u rozvoje letecké závodní série Red Bull Air Race. V Komárkově KKCG působí více než tři roky. Je nepochybné, že k navázání spolupráce pomohly i jeho kontakty.
„Naše spolupráce odráží náš společný závazek k inovacím a podpoře komunit. Toto partnerství také poskytuje oběma našim organizacím nové příležitosti ke spojení se širší veřejností po celém světě,“ sdělil prezident a generální ředitel formule 1 Stefano Domenicali.
Společnost Allwyn provozuje loterie v Česku, Velké Británii, Itálii, Rakousku, Řecku či ve Spojených státech. Dříve se jmenovala Sazka Entertainment. Komárkova firma KKCG se zaměřuje hlavně na podnikání v zábavě, ale také na ropu a plyn, informační technologie a na reality.