Lékárna Benu rozjíždí svou vlastní značku
Síť Benu čítající 205 lékáren chce během příštího roku uvést 150 nových produktů své nové privátní značky Livsane. V současné době prodává pět desítek výrobků pod privátní značkou, z nichž část nese nové označení Livsane a část původní Benu. Řetězec s tržbami kolem čtyř miliard korun přitom volně prodává zhruba deset tisíc položek.
„Privátní značka je pro nás velmi důležitým sortimentem,“ vysvětluje Petra Čiperová, marketingová manažerka Benu. Rozhodnutí posílit ji přišlo z německé centrály Benu. Produkty se budou prodávat napříč dvanácti evropskými zeměmi, kde lékárenská síť působí. „Za tvorbou produktových řad máme odborníky z farmaceutického oboru hned z několika zemí,“ uvádí Čiperová.
Pod vlastní značkou bude Benu dále prodávat doplňky stravy, zdravotnické prostředky, pomůcky pro ústní hygienu a kosmetiku. Konkurent řetězce Benu – největší tuzemská síť čtyř set lékáren Dr. Max s ročním obratem bezmála patnácti miliard korun – na svou privátní značku klade důraz už několik let a považuje ji za úspěšnou. Zahrnuje přes pět stovek položek. Patří do ní nejen kosmetika a doplňky stravy, ale také dětská výživa, zdravotnické pomůcky a léky. Dr. Max Pharma, sesterská firma lékárenské sítě, tak patří mezi největší výrobce doplňků stravy v Česku.