Luxusu se daří. LVMH jako první evropská firma překonala tržní hodnotu 500 miliard dolarů

Předseda představenstva koncernu LVMH a francouzský miliardář Bernard Arnault

Předseda představenstva koncernu LVMH a francouzský miliardář Bernard Arnault Zdroj: Reuters

Prodejna společnosti Louis Vuitton v Praze
Prodejna společnosti Louis Vuitton v Praze
3
Fotogalerie

Evropský výrobce luxusního zboží LVMH dosáhl historického milníku. Jako první evropská společnost překonal tržní hodnotu 500 miliard dolarů, tedy zhruba 10,6 bilionu korun, uvedla televizní stanice CNBC.

Společnost LVMH, matka značek Louis Vuitton, Moët & Chandon, Hennessy, Givenchy, Bulgari či Sephora, oznámila v dubnu 17procentní nárůst tržeb za první čtvrtletí tohoto roku, více než dvojnásobek toho, co očekávali analytici. Společnost navíc uvedla, že je připravena těžit ze znovuotevření čínského trhu.

Firma tak pokračuje v dobrých výsledcích z loňského roku, kdy její tržby stouply téměř o čtvrtinu na rekordních 79,2 miliardy eur, tedy zhruba 1,9 bilionu korun. Hlavní trhy byly pro LVMH Evropa, Spojené státy a Japonsko.

LVMH je největší skupinou podnikající v oblasti luxusního zboží na světě. Vlastní 75 prestižních značek a po celém světě má přes 5500 obchodů. Mezi její nejznámější značky patří Louis Vuitton, Christian Dior, Céline, Fendi, Loro Piana, Marc Jacobs, Tiffany, Bulgari, TAG Heuer, Moët či Hennessy.

V jejím čele stojí francouzský podnikatel a miliardář Bernard Arnault, který je v současné době podle žebříčku Forbes nejbohatším člověkem světa s majetkem 243,8 miliardy dolarů.