Na privátní značky začínají sázet už i potravinářské e-shopy

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů Zdroj: archiv E15

Zruba pětina uživatelů domácího internetu podle výzkumu GfK vybírá čerstvé a chlazené potraviny on-line.
Pohled do skladu
Jakub Šulta, košik
ilustrační foto
Jakub Šulta, košik
7
Fotogalerie

Zhruba pětina takzvaného rychloobrátkového zboží se v Česku prodá pod privátní značkou, nejčastěji to bývají popcorn, šlehačka ve spreji nebo vlhčené ubrousky. Má je v podstatě každý hypermarket a produkty pod vlastní značkou začínají nabízet také e-shopy s potravinami, nyní více i Rohlik.cz. 

„Privátky jsou něco, na čem pracujeme, myslím, že to v obchodě má své místo. Přispívá to k budování značky, povědomí o ní. Když si člověk koupí značku, bude se pro ni vracet,“ je přesvědčený Tomáš Čupr, zakladatel a největší akcionář Rohliku.cz.

V nabídce jeho firmy se proto privátní značky začaly objevovat postupně, nejdříve polévky a jiná hotová jídla připravená šéfkuchařem Radkem Šubrtem, který vařil v restauracích v New Yorku, v Německu či ve Švýcarsku a byl i v porotě soutěže MasterChef.

Více se o retailu dozvíte v novém magazínu E15 premium s názvem Sámoška 4.0. Objednávejte zde>>>

Video placeholde

E15 Premium s tématem Sámoška 4.0 • E15

Nově přibyly vývary a na spadnutí jsou další novinky. „Pracujeme na uzeninách – budou šunky a párky pod naší značkou, ale například na mléko nemáme dostatečný objem, aby nám někdo udělal privátku, tam se toho musí prodat strašné množství,“ dodává Čupr, aniž by prozradil, kdo pro firmu bude vyrábět.

Dosažení stavu, kdy bude mít Rohlik.cz drtivou většinu zboží takzvaně v privátní značce, která navíc bude kvalitní, potrvá podle Čupra roky.

V určitých kategoriích a v omezeném počtu jde ale jen o týdny a měsíce. U konkurenčního Košíku, který nedávno fúzoval s potravinovým e-shopem Kolonial, už také privátní značky přišly na přetřes.

„Dlouhodobě o nich uvažujeme a rádi bychom je uvedli v příštím roce,“ říká marketingový ředitel Kosik.cz Ondřej Tomeš s tím, že zatím jsou přípravy na úrovni konceptu a jeho prověřování. Za klíčové teď považuje standardy čerstvosti například u pečiva a jeho rozpékání těsně před rozvozem nákupů. Ty by podle něho posunulo e-shop na úroveň vlastní privátní pekárny.