Lidl spustil vlastní e-shop, zatím bude bez potravin

Logistické centrum Lidlu v Plzni

Logistické centrum Lidlu v Plzni Zdroj: Lidl

Logistické centrum Lidlu v Plzni
Logistické centrum Lidlu v Plzni
Logistické centrum Lidlu v Plzni
Logistické centrum Lidlu v Plzni
Logistické centrum Lidlu v Plzni
9
Fotogalerie

Německý maloobchodní řetězec Lidl spustil v Česku vlastní internetový obchod. V první fázi bude přístupný pouze zaměstnancům společnosti, po ukončení pilotního provozu však Lidl plánuje jeho zpřístupnění pro všechny zákazníky. 

O vstupu Lidlu na internetový trh se spekulovalo několik měsíců, český e-shop je v rámci společnosti čtvrtým, který své služby spustil. „Zátěžová zkouška v podobě 9.500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru“, uvedl generální ředitel českého Lidlu Pavel Stratil. Pokud půjde vše podle plánu, měl by se e-shop brzy otevřít i ostatním zákazníkům.

„Začátek e-shopu bude určitě bez potravin,“ upřesňuje mluvčí Lidlu Zuzana Holá, podle které se bude e-shop zatím soustředit na spotřební zboží. Holá nemá informace o tom, kdy by se potraviny do výběru mohly zařadit. 

„Prodávat potraviny on-line je hodně složité kvůli distribuci,“ vysvětluje ředitel výzkumné společnosti GfK Tomáš Drtina v rozhovoru pro magazín E15 Premium Sámoška 4.0, který vychází příští pondělí. „Dostat potraviny čerstvé a v přesný čas na přesné místo je hodně drahé a řadu e-shopů to brzdí v jejich expanzi.“

Už ke konci loňského roku přitom v Plzni Lidl spustil logistické centrum, ze kterého zásobuje obchody v Německu, Belgii a Nizozemsku. Ve skladu na západě Čech pracuje v třísměnném provozu více než tisíc zaměstnanců. Týdně mají vyskladnit až milion kusů zboží.

Letošní průzkum konzultační společnosti Acomware uvádí, že počet maloobchodních hráčů s vlastními e-shopy roste. Zatímco v loňském roce mělo internetový obchod 84 prodejců ze 125 největších hráčů na trhu, letos jich je přes devadesát. Obchodníci se také více zaměřují na sociální sítě, roste také počet těch, kteří mají vlastní mobilní aplikace.