Ahold zahájil přeměnu obchodů Interspar na Alberty

Interspar v karlovarském nákupním centru Kolonáda

Interspar v karlovarském nákupním centru Kolonáda Zdroj: ctk

Společnost Ahold provozující obchody Albert začala s integrací prodejen Interspar do své sítě. Začlenění prodejen má být ukončeno příští rok. Ahold letos za 5,2 miliardy korun převzal ztrátové prodejny Interspar, díky této transakci se stane jedničkou na českém trhu.

Antimonopolní úřad ovládnutí prodejen v červnu povolil. „Plánujeme přeměnu obchodů na značku Albert, nicméně zachováme všechny silné atributy, které jak Spar, tak Albert nabízí současným zákazníkům. Pečlivě zvažujeme, jak nejlépe zapojit tyto prvky do nabídky stávajících prodejen Albert, abychom skutečně mohli nabídnout to nejlepší z obou,“ uvedl ředitel Aholdu Jesper Lauridsen.

Společnost Ahold musí po převzetí prodejen Interspar prodat pět obchodů v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Ahold letos za 5,2 miliardy korun převzal ztrátové prodejny Interspar, díky této transakci se stane jedničkou na českém trhu. Antimonopolní úřad transakci schválil za předpokladu, že společný podíl na trhu obou řetězců by neměl přesáhnout určité procento v žádném městě.

Hledají zájemce

“Albert bude muset najít jiného maloobchodního prodejce potravin, který převezme vybrané prodejny a nadále je bude provozovat. Tento prodejce také převezme závazky vůči zaměstnancům. Albert nebude prodejny uzavírat. ÚOHS požaduje, aby byly prodejny odprodány jinému nebo jiným maloobchodním prodejcům potravin a aby i nadále pokračovaly ve své činnosti,“ uvedla mluvčí společnosti Ahold Judita Urbánková.

Například v Třebíči stojí obchody obou řetězců naproti sobě. Společnost Ahold provozující obchody Albert dnes začala s integrací prodejen Interspar do své sítě. Začlenění prodejen má být ukončeno příští rok.

332 prodejen

„Plánujeme přeměnu obchodů na značku Albert, nicméně zachováme všechny silné atributy, které jak Spar, tak Albert nabízí současným zákazníkům. Pečlivě zvažujeme, jak nejlépe zapojit tyto prvky do nabídky stávajících prodejen Albert, abychom skutečně mohli nabídnout to nejlepší z obou,“ uvedl ředitel Aholdu Jesper Lauridsen.

Ahold v Česku provozuje 332 prodejen obou značek s více než 17500 zaměstnanci. Řetězec denně obslouží asi 640 tisíc zákazníků. Ahold již dříve prohlásil, že prvotní investice do získaných prodejen bude 1,35 miliardy korun. Tržby Aholdu v Česku dosáhly předloni téměř 41 miliard korun.