Bohemia Sektu stouply prodeje

Bohemia Sekt

Bohemia Sekt Zdroj: ctk

Společnost Bohemia Sekt Starý Plzenec prodala loni 11,5 milionu lahví sektů a šumivých vín, což je meziročně o zhruba deset procent více. Prodeje jsou také vyšší, než činily podzimní odhady firmy. Na nárůstu se podle jejího vedení pozitivně podepsaly prodeje v hlavním období roku, kterým je prosinec, kdy výrobci sektů a šumivých vín uplatní na trhu až třetinu své roční produkce. Značná část spotřebitelů si tyto nápoje koupí právě kvůli oslavám Vánoc a Nového roku.

Dvojka na tuzemském trhu, společnost Soare sekt, prodala loni téměř 1,7 milionu lahví sektu a šumivého vína. To představuje meziročně pokles o zhruba dvanáct procent.

Bohemia Sekt drží dlouhodobě na českém trhu sektů a šumivých vín podíl zhruba dvě třetiny. „Roli sehrálo to, že náš základní produkt Bohemia Sekt vstoupil už do letní sezony s novou adjustací (lahví, etiketou a grafickými prvky, pozn. aut.) i s novou kampaní,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 nový šéf Bohemia Sektu Ondřej Beránek k důvodům nárůstu prodeje sektů a šumivých vín.

Podle jeho slov se také dařilo cenově vyšším výrobkům značky Bohemia Sekt Prestige, což je sekt vyráběný klasickou metodou kvašení v lahvi. Jeho prodeje meziročně vzrostly o pětinu.

Konkurenční společnost Soare sekt přisuzuje pokles produkce sektů a šumivých vín trvající ekonomické nejistotě obyvatel. „Ta se v našem oboru promítá vyšší poptávkou po levnějších konkurenčních produktech. Dalším důvodem poklesu jsou vstupy nových značek na trh,“ řekl Ondřej Ploch z marketingového oddělení firmy. Nicméně stejně jako Bohemia Sekt i společnost Soare sekt zaznamenala meziročně vyšší prodeje v hlavním předsilvestrovském období.