Bohemia Sektu stouply tržby

Odpovídající nárůst u zisku ale podle něj nenastal. „Důvodem je, že jsme do cen plně nepromítli celý nárůst vstupních nákladů, například vína, lihu, energií a mezd,“ podotkl Beránek. Výsledky jsou konsolidované za skupinu, do níž patří například i Víno Mikulov, Chateau Bzenec či Habánské sklepy a likérky Dynybyl a Pražská vodka & Destiláty.
Skupina loni prodala 24 milionů lahví, což je meziročně o 5,7 procenta více. Téměř polovinu (11,5 milionu lahví) tvořila šumivá vína a sekty.
Pro výsledky v letošním roce bude podle slov Beránka rozhodujícím obdobím druhé pololetí a zejména pak závěr roku. To je hlavní sezona, kdy výrobci sektů a šumivých vín uplatní na trhu až třetinu své celoroční produkce. Přesnější odhady společnost nemá. „Zatím se naše prodeje v prvních šesti měsících letošního roku vyvíjí pozitivně,“ podotkl Beránek.