Britská síť kiosků s jogurty míří do Česka

„Naše výrobky představují alternativu ke klasickým fastfoodům, které tam zatím dominují,“ říká ředitelka franšízové sítě pro polský trh Izabela Pietrkiewiczová. Podle odborného portálu franchisinginfo.cz My Culture nyní hledá prodejce i na tuzemském trhu.
Průkopníkem na trhu s čerstvými jogurty dochucenými přímo v místě prodeje byla přede dvěma lety česká firma Yogoo. Ta navíc nabízela přírodní jogurty z farmy v Netíně. „Inspirace pochází z Kalifornie, kde jsou velmi populární Frozen Yogurt, tedy mražené jogurty. Nechtěli jsme dělat jen zdravou zmrzlinu, a proto jsme zkusili čerstvý jogurt s ovocem nabízený jako snídaně či oběd v místě, kde se lidé pohybují za prací,“ vysvětloval jednatel Yogoo Tomáš Studeník. S pojízdnými kiosky měl velké plány, nakonec však zůstalo jen u záměru. „Věnuji se teď jiným aktivitám. Ale myslím, že potenciál síť s jogurty stále má,“ říká Studeník.
Naopak velký rozmach zažily nedávno kiosky s čerstvými ovocnými a zeleninovými šťávami. Tuzemská firma Mangaloo časem doplnila nabídku nápojů o jogurty s ovocem, cereální tyčinky a v některých prodejnách i čerstvými saláty. Aktuálně má jedenáct poboček v Praze, Pardubicích a Hradci Králové. Stejný počet prodejen má i firma UGO trade fungující pod značkami UGO juice bar a B juicy.
Více než dvacítku prodejních míst už má tuzemská firma Fruitisimo se dvěma koncepty, ovocnými bary Fruitisimo Fresh a zmrzlinovým Fruitisimo Ice Cream. „Letos plánujeme otevřít asi deset provozoven. Máme připraveny i další lokality pro franšízanty, ale počet míst k expanzi je omezený. Jsme schopni otevřít ještě tak 20 provozoven v Česku a pak se soustředíme na zahraničí,“ tvrdí jednatel Jan Hummel.