Čedoku loni trojnásobně klesl zisk, výsledky ovlivnila recese
Během pokračující globální hospodářské krize nastal znatelný pokles poptávky po službách cestovních kanceláří, uvedl ředitel marketingu společnosti Tomáš Brejcha. Cestovní kancelář v loňském roce navíc významně investovala například do informačních technologií spojených s internetovým prodejem zájezdů a obnovou autokarové flotily, doplnil Brejcha.
Globální recese a s ní spojená krize v cestovním ruchu zasáhla i ostatní české cestovní kanceláře. Jeden z největších konkurentů Čedoku, cestovní kancelář Fischer, v loňském roce zaznamenala snížení zisku o polovinu na 43 milionů korun. Společnosti rovněž poklesly tržby z 2,58 miliardy na 2,13 miliardy korun.
Čedok je nejstarší tuzemskou cestovní kanceláří. Na českém trhu působí od roku 1920 a v současné době je ve vlastnictví americké společnosti ODIEN Group. Čedok má v tuzemsku přes 430 zaměstnanců a nabízí zájezdy do více než 50 zemí světa. Cestovní kancelář hospodaří jedenáctým rokem v řadě se ziskem.