Český trh s auty dál oživuje, prodeje do července stouply o 17 procent

Škoda Auto podle údajů Svazu dovozců automobilů získala na trhu s 34 117 nově zaregistrovanými automobily podíl 30,5 procenta, Volkswagen prodal 10 582 vozů a Hyundai jen o 139 aut méně. Následují značky Ford, Dacia a Peugeot.
Více než 55 procent tvořily vozy s benzinovými motory, 42 procent diesely a necelé jedno procento auta na LPG. Celkem se také prodalo 71 elektromobilů. Podíl firemních vozů činil téměř 64 procent. První registrace dovezených ojetých aut meziročně poklesly o šest procent.
Odbyt lehkých užitkových automobilů se v uvedeném období zvýšil o 18 procent na 7168 vozů a podobným tempem se zvýšil i prodej nákladních aut na 5090 vozů. Prodej autobusů se od ledna do července zvýšil o více než pětinu na 524 vozidel. Prodej motorek naopak o dvě procenta klesl na 11 876 strojů.
Údaje o rostoucích prodejích od ledna do července potvrdily trend z prvního pololetí, během něhož stouply registrace nových osobních vozů o víc než 16 procent na 94 tisíc. Mezi nejprodávanějšími kategoriemi vedla v první polovině roku nižší střední třída s podílem téměř 27 procent trhu. S necelými 18 procenty následovala kategorie malých vozidel a s 15 procenty velkoprostorové modely MPV.
Měsíční prodeje nových vozů za poslední 4 roky: