Desáté WebExpo ohlásilo řadu rekordů. Mezi technologickými celebritami přibyly zejména ženy

Technologické hvězdy Anton a Irene

Technologické hvězdy Anton a Irene Zdroj: webexpo

nos

Uplynulý víkend se nesl ve znamení největší webové konference v České republice, která i díky svému jubileu bodovala několika rekordy. Nejvíce zahraničními řečníky, největším zastoupením žen, ale i nejvyšší investicí organizátorů do celého programu. Konference se totiž zúčastnili i zástupci od světových technologických korporací či komunikačních agentur až po progresivní startupisty. Rozpočet na konferenci se tak vyšplhal na částku přes pět milionů korun.

"Z celkového rozpočtu šla zhruba pětina právě na vystupující,” uvedla Šárka Štrossová, organizátorka konference. Že se investice vyplatila, potvrdil i velký zájem o technologické celebrity, kterým letos vévodilo designéské duo Anton a Irene.

"Vyprodaný sál kina Lucerna si získal Scotty Allen, softwarový inženýr a digitální nomád se svým (funkčním!) iPhonem vlastnoručně sestrojeným ze součástek na trhu v čínském Šen-čenu. Oblast developmentu pokryl Mike Amundsen se svým tématem autonomie strojů a internetu věcí, Martin Zlámal z kiwi.com s chatboty nebo Maude Lemaire ze Slacku,"  doplnila za pořadatele Nina Černá.

Ryze vývojářská témata připomněli řečníci z oblasti designu a byznysu, ale také lidských zdrojů, internetové bezpečnosti či oblasti nebezpečí úniku dat.

"Na proces náboru zaměstnanců a rozdílné vnímání firmy zaměstnanci a zaměstnavateli se zaměřil Roman Hřebecký z Pábení. V Lucerně si přišli na své i marketéři - do České republiky totiž dorazil i Graham McDonnell, kreativní ředitel studia T Brand pro NY Times. Ve své přednášce o content marketingu zdůraznil podstatu i nejčastější chyby při vyprávění příběhů, Scott Gould se zase zaměřil na proces, kterým prochází každý, kdo se do něčeho zapojí - od zákazníka po posluchače v kostele," doplnila Černá.

Silné zastoupení měly na letošní konferenci ženy. Historicky největší mezi řečníky. Mezi patnácti  ženami vystoupila například Erika Hall, specialistka na big data a kvantifikovaný výzkum ze studia Mule Design nebo expertka na design zážitků v Airbnb Julia Khusainova.

Z Češek se představila Pavlína Louženská z 2Fresh s tématem implementace inovací ve firmách i startupech, kde zároveň představila studii agentury 2Fresh SPINN - Study of Problems with Innovations.