Diamantová liga je i letos bez hlavního partnera | E15.cz

Diamantová liga je i letos bez hlavního partnera

ilustrační foto,
ilustrační foto,
• 
ZDROJ: CC BY-NC-ND 2.0: Garres via Flickr

map

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Další ročník atletické Diamantové ligy odstartoval 15. května v Dauhá. Letos zahrnuje celkem 14 mítinků. Celkové odměny jsou osm milionů dolarů, na každém jednotlivém mítinku si sportovci rozdělí 480 tisíc dolarů. Ani letos však série závodů nebude mít hlavního partnera.

Podle vyjádření Mezinárodní atletické federace (IAAF) jsou závody Diamantové ligy třetí nejsledovanější atletickou událostí za olympijskými hrami a světovým šampionátem. Přesto se série musí už třetí rok obejít bez hlavního partnera. Tím byla od roku 2010 společnost Samsung, která ročně platila 5,1 milionu dolarů za to, že mohla své jméno spojit s Diamantovou ligou. V dubnu 2013 ale smlouva vypršela a Samsung ji neprodloužil. Od té doby IAAF hledá náhradu. Nenašla ji ani před letošním ročníkem a prý nečeká, že by během letošních mítinků nějaký nový partner přišel.

Tato situace však Diamantovou ligu neohrozí. Finanční odměny zůstávají ve stejné výši, důležité je i to, že IAAF má uzavřenou smlouvu s pořadateli všech 14 mítinků až do roku 2019, a krach série tak nehrozí. „Nového sponzora neustále hledáme, ale není to otázkou života a smrti, pokud ho hned nenajdeme,“ uvedl prezident IAAF Lamine Diack.

Důležitým příjmem atletické série jsou zisky z prodeje televizních práv, které jsou garantované minimálně ve stejné výši až do roku 2018. Letos se navíc atletické asociaci podařilo uzavřít novou smlouvu se společností Eurosport. Výše kontraktu však není známa. Dalším zdrojem příjmu IAAF jsou příspěvky od Mezinárodního olympijského výboru.

výdělky českých atletů v diamantové lize 2014 Autor: E15

Tomáš Janků: Vím, že po halovém šampionátu nezůstane dluh

Autor: map

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.