Do Česka míří luxusní minerálka spojená s Armanim

ilustrační foto, voda, kapky vody

ilustrační foto, voda, kapky vody Zdroj: CrunchyLens; Flickr, CC BY 2.0

ČTK
ČTK , duk
Nebude to levná záležitost, ale jméno by mohlo nalákat. V Česku se začne prodávat luxusní balená minerální voda Acqua Armani a Solé Classic Italian. Distributor, společnost Great Company, má v plánu do konce roku proniknout s oběma značkami do nejméně stovky podniků v Česku a dvaceti na Slovensku.

Značka Solé je jedním z předních italských producentů minerálních vod. V obou případech jsou lahve plněny čistou přírodní minerální vodou z pramene Solé ležícího na území italských Alp. „Acqua Armani vznikla ve spolupráci se známým módním návrhářem Giorgiem Armanim a uspokojí potřeby i těch nejnáročnějších zákazníků,“ uvedl obchodní ředitel Great Company Ján Ištván.

Slavný módní návrhář Giorgio Armani se pro spolupráci s výrobce vod Solé dohodl před dvěma lety, který pro značku vytvořil speciální designový obal. Podmínky výroby i distribuce jsou striktní a musí být podle Ištvána pečlivě dodržovány. Například zaručují, že každá surovina, každý materiál použitý při výrobě minerální vody Acqua Armani je ryze italského původu a všechny distribuční kanály musí být napřímo schváleny firmou Giorgio Armani. Jménu ale odpovídá i cena - firmou očekávaný bestseller v podobě Acqua Armani 750 mililitrů může spotřebitel zakoupit již od 120 korun.

Velké plány

Firma má s oběma vodami velké plány. I proto je připravena do marketingové komunikace tento rok investovat tři až pět milionů korun. Ty budou rozděleny mezi aktivity na sociálních sítích, tiskovou reklamu, sponzoring či například podporu prodeje v podobě speciálního programu určeného pro restaurace.

Prodej balených vod v obchodní síti přitom v Česku již několik let klesá. Podle údajů agentury Nielsen se za období od loňského dubna do letošního března prodané množství snížilo o dvě procenta. Hodnota prodaného zboží klesla ve stejném období ještě výrazněji, téměř o šest procent. Za celé uvedené období se o necelých pět procent snížilo také prodané množství prémiových minerálek. Zatímco cena za litr celé kategorie balených vod dosahovala v průměru 7,50 koruny, u minerálek světových značek přesahoval průměr 45 korun za litr. Přesto mají firmy o distribuci zahraničních značek zájem. Loni tak například Kofola začala prodávat v Česku značky Evian a Badoit, k dostání v restauracích jsou i značky Perrier či Vittel a další.

Slabší vyšumí. Klesající spotřeba minerálek zamává českým trhem