Dr. Max bojuje za věrnostní programy | E15.cz

Dr. Max bojuje za věrnostní programy

Dr. Max bojuje za věrnostní programy
Dr. Max
• 

Denisa Novotná

Slovenský lékárenský gigant Dr. Max bojuje za zachování věrnostních systémů pro své zákazníky. Ty chce zakázat tamní ministerstvo zdravotnictví v rámci chystané novely zákona o lécích. Zatímco Slovenská lékařská komora záměr podpořila, lékárenský řetězec Dr. Max, který vlastní finanční skupina Penta, spustil petici za zachování tohoto marketingového nástroje obchodníků s léčivy. Petiční akce má probíhat do konce října a podle řetězce ji za tři dny podepsalo téměř osm tisíc lidí.

Ministerstvo zdravotnictví argumentuje tím, že věrnostní systémy upřednostňují obchodní hledisko před zdravotnickým, přičemž konkurenční boj o pacienta se má vést hlavně na odborné úrovni. Kartové systémy, kopírující praxi supermarketů, jsou sice pro pacienty finančně zajímavé, ale z lékárenského hlediska jim nenabízejí žádné výhody.

„Věrnostní programy jsou nesystémovým opatřením, protože v celém zákoně se zakazují marketingové aktivity. Jsou zacílené na nejzranitelnější skupinu obyvatel, na pacienty jako přímé uživatele léků,“ zdůvodňuje rezort svůj návrh.

Dr. Max naopak zdůrazňuje, že věrnostní systémy ušetřily od jejich povolení v zákoně loni v prosinci pacientům přes dva miliony eur. Podle viceprezidenta Slovenské lekárnické komory Ondreje Sukeľa cíleně vyhledává slevy v lékárnách až čtvrtina pacientů, zejména z řad důchodců.

Věrnostní kartu Max, skrze kterou je možné čerpat různé slevy a bonusy, vlastní na 650 tisíc Slováků. Řetězec má nyní na Slovensku 177 lékáren, síť pod stejným názvem provozuje i v Česku a Polsku. Tady však zákony nejsou, co se týká léků na předpis, z hlediska věrnostního systému tak liberální.

Slováci na věrnostní programy obchodníků hodně slyší. Věrnostní karty vlastní podle aktuálního průzkumu agentury TNS Slovakia přes čtyři pětiny obyvatel starších 15 let. V průměru mají tři karty. Kromě potravinářských řetězců nabízejí programy, jejichž cílem je zejména udržet si zákazníky v době poklesu maloobchodních tržeb, hlavně prodejci pohonných hmot, hraček, drogerie a právě lékárny. Konkrétně kartu Max vlastní podle průzkumu šest procent Slováků.

Autor: Denisa Novotná
 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!