Firmy musí být k zaměstnancům poctivé. Všechno se rozkřikne na sítích

práce pro odborníky. Práce v leteckém průmyslu přinášejí nejen zajímavé výdělky pro vysoce kvalifikovaný personál, ale v českém případě i možnost podílet se na technologickém vývoji v tomto prestižním oboru.

práce pro odborníky. Práce v leteckém průmyslu přinášejí nejen zajímavé výdělky pro vysoce kvalifikovaný personál, ale v českém případě i možnost podílet se na technologickém vývoji v tomto prestižním oboru. Zdroj: Profimedia.cz

Oprava horkovodu na Letné v Praze se rozšíří do dalších ulic (ilustrační foto).
Dělníci
3
Fotogalerie

Česká republika má dlouhodobě nejnižší nezaměstnaností v EU. Na jednu stranu pozitivní zpráva, ale zároveň představuje problém pro náboráře pracovníky HR. Lidé na trhu chybějí. V lednu bylo bez práce zhruba 289 tisíc lidí, volných pracovních míst se pak nabízelo přes 230 tisíc.

Aby firmy získaly potřebné pracovníky, musí i oddělení lidských zdrojů (HR) hledat a využívat nové metody práce. Nevyjímaje sociální sítě. Z průzkumu kariérního portálu VímVíc.cz, kterého se zúčastnili HR manažeři a náboroví specialisté společností Möbelix, Kaufland, Česká spořitelna či AAA Auto, to potvrzuje.

„Míra nezaměstnanosti v České republice dosahuje rekordně nízkých hodnot, uchazeči si mohou vybírat a byli by sami proti sobě, kdyby tak nečinili. Musíme se současným trendům personální politiky přizpůsobili,“ říká personalistka Markéta Vaňková z řetězce prodejen nábytku Möbelix. V současné době, chybějí lidé prakticky ve všech oborech. Od kvalifikovaných svářečů po řezníky.

Personálním oddělením v současné době tak již nestačí vydat inzerát a čekat, až se někdo ozve. Lidé si mohou práci vybírat. „Je třeba hledat nové možnosti, nové kanály, být kreativní, abyste zaujali a přitáhli ty nejlepší,“ doplnil specialista HR České spořitelny Josef Jankovský. K lákání nových posil tak firmy nově využívají facebookové videoprodukce, či fotogalerie. Hlavní roli podle oslovených odborníků hraje transparentnost a upřímnost.

„Firmy musí vystupovat naprosto poctivě, jinak nemají na dnešním trhu práce šanci. Pokud v dnešním světě uděláte jako zaměstnavatel něco špatně, okamžitě to díky internetu ví zbytek světa,“ doplnila Zuzana Třebická ze sítě autobazarů AAA AUTO.

Z reakcí zaměstnanců vznikají autentické recenze zaměstnavatelů, na jejichž základě se může uchazeč rozhodnout, zda mu firma může vyhovovat. „Jedná se ale i cenná data pro samotnou firmu, na jejichž základě může HR pracovat na věcech, které lidem vadí,“ zhodnotil nové trendy zakladatel platformy VímVíc.cz Michal Hardyn.