Firmy musí být k zaměstnancům poctivé. Všechno se rozkřikne na sítích | E15.cz

Firmy musí být k zaměstnancům poctivé. Všechno se rozkřikne na sítích

Michal Nosek

Česká republika má dlouhodobě nejnižší nezaměstnaností v EU. Na jednu stranu pozitivní zpráva, ale zároveň představuje problém pro náboráře pracovníky HR. Lidé na trhu chybějí. V lednu bylo bez práce zhruba 289 tisíc lidí, volných pracovních míst se pak nabízelo přes 230 tisíc.

Aby firmy získaly potřebné pracovníky, musí i oddělení lidských zdrojů (HR) hledat a využívat nové metody práce. Nevyjímaje sociální sítě. Z průzkumu kariérního portálu VímVíc.cz, kterého se zúčastnili HR manažeři a náboroví specialisté společností Möbelix, Kaufland, Česká spořitelna či AAA Auto, to potvrzuje.

„Míra nezaměstnanosti v České republice dosahuje rekordně nízkých hodnot, uchazeči si mohou vybírat a byli by sami proti sobě, kdyby tak nečinili. Musíme se současným trendům personální politiky přizpůsobili,“ říká personalistka Markéta Vaňková z řetězce prodejen nábytku Möbelix. V současné době, chybějí lidé prakticky ve všech oborech. Od kvalifikovaných svářečů po řezníky.

Grilovačka, kondomy či podniková chata. Firmy loví zaměstnance mnohdy až bizarními benefity

Personálním oddělením v současné době tak již nestačí vydat inzerát a čekat, až se někdo ozve. Lidé si mohou práci vybírat. „Je třeba hledat nové možnosti, nové kanály, být kreativní, abyste zaujali a přitáhli ty nejlepší,“ doplnil specialista HR České spořitelny Josef Jankovský. K lákání nových posil tak firmy nově využívají facebookové videoprodukce, či fotogalerie. Hlavní roli podle oslovených odborníků hraje transparentnost a upřímnost.

„Firmy musí vystupovat naprosto poctivě, jinak nemají na dnešním trhu práce šanci. Pokud v dnešním světě uděláte jako zaměstnavatel něco špatně, okamžitě to díky internetu ví zbytek světa,“ doplnila Zuzana Třebická ze sítě autobazarů AAA AUTO.

Z reakcí zaměstnanců vznikají autentické recenze zaměstnavatelů, na jejichž základě se může uchazeč rozhodnout, zda mu firma může vyhovovat. „Jedná se ale i cenná data pro samotnou firmu, na jejichž základě může HR pracovat na věcech, které lidem vadí,“ zhodnotil nové trendy zakladatel platformy VímVíc.cz Michal Hardyn.

Zbrojař Michal Strnad: Czechoslovak Group se blíží obratu jedné miliardy eur
Slovenský miliardář ovládl velkodistributora cigaret
Banky by na bydlení mohly půjčovat levněji. Lidé si můžou vyjednat lepší půjčku

 

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud