Gap se vrací na oděvní špičku

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: gap

ČTK
Americkému prodejci oděvů Gap stoupl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 28,6 procenta na 243 milionů dolarů (4,9 miliardy korun). Firma současně v dnešním prohlášení díky vyššímu prodeji zlepšila výhled na celý letošní rok. Gap vlastní rovněž značky Old Navy a Banana Republic.

Tržby firmy Gap za uplynulé tři měsíce stouply o šest procent na 3,58 miliardy dolarů. Srovnatelné tržby, tedy v obchodech otevřených nejméně rok, se zvýšily o čtyři procenta. Gap dodal, že jeho hospodaření podpořil zájem o barevné džíny a lepší nakládání se zásobami.

Gap se téměř desetiletí potýkal s problémy se svým prodejem a ztrácel na trhu na úkor konkurence, jako je Zara firmy Inditex. V roce 2010 Inditex sesadil Gap z pozice největšího prodejce oděvů na světě podle tržeb. Loni však jeho hlavní značky zažily velký obrat, hlavně díky USA. Prodej v obchodech Gap, Banana Republic a Old Navy v Severní Americe ve čtvrtletí stoupl, pouze v Evropě byl prodej v obchodech otevřených nejméně rok nižší.

Graf 17. 8. 2012.Graf 17. 8. 2012. | nosek.mn@gmail.com

Gap zvýšil výhled zisku na akcii na celý letošní rok o 17 centů. Nyní čeká zisk v rozmezí 1,95 dolaru až dva dolary na akcii, napsala agentura Reuters.