Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Pobočka řetězce Telepizza

Pobočka řetězce Telepizza Zdroj: profimedia.cz

Projekce pobočky společnosti Telepizza v Olomouci
Šéf Telepizzy Pablo Juantegui při uvádění společnosti na madridskou burzu
3
Fotogalerie

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na český trh. Logo španělského řetězce Telepizza se objeví na deseti prodejnách, které doposud provozovala česká společnost Forty's Pizza. Ta se Španěly v pondělí podepsala dohodu na vytvoření společné firmy, ve které si Češi podrží pětinový podíl. Výši investice společnosti nezveřejnily.

„Postupy a značku do provozoven Forty's Pizza zavedeme během šesti měsíců,“ napsala E15 tisková mluvčí společnosti Telepizza Sandra Carrasco Rodríguezová. „V příštích třech letech bychom podíl na místním trhu chtěli zdvojnásobit. Hledáme potenciální zájemce o franšízu,“ doplnila Rodríguezová.

Společnost v Česku povede zakladatel Forty's Pizza Jakub Šlezar. „Využijeme naši znalost místního trhu, abychom tu pomohli Telepizze růst,“ uvedl Šlezar v tiskové zprávě.

Telepizza má po celém světě skoro 1400 prodejen, z toho jsou dvě třetiny franšízy. Pobočky má ve 20 zemích. Tržby řetězce loni dosáhly skoro 14 miliard korun, zisk před zdaněním 1,7 miliardy. Centrála společnosti založené v roce 1988 sídlí v Madridu.

Firma Forty's Pizza vznikla v roce 2005 jako dovážková služba, která posléze otevřela i kamenné provozovny v Olomouci, Brně, Ostravě, Hradci Králové, Pardubicích a Praze. Tržby v roce 2015 přesáhly 45 a půl milionů korun, zisk dva a půl milionu.