Hokejové mistrovství se blíží. Fanshopům rostou tržby

Zboží pro fanoušky. Do prvního vhazování na hokejovém šampionátu zbývá ještě osmdesát čtyři dní, ale řada fanoušků si potřebné doplňky nakupuje již nyní.

Zboží pro fanoušky. Do prvního vhazování na hokejovém šampionátu zbývá ještě osmdesát čtyři dní, ale řada fanoušků si potřebné doplňky nakupuje již nyní. Zdroj: CTK

Mistrovství světa v ledním hokeji, které se letos v květnu odehraje v Praze a Ostravě, již přináší zisky prodejcům suvenýrů. Tržby obchodů se zbožím pro fanoušky se oproti běžným rokům zdvojnásobily.

„Největší zájem je o repliky národních dresů českých hokejistů. Následují šály, trička a mikiny v národních barvách. V dalších měsících před šampionátem předpokládáme nárůst poptávky o zhruba 150 až dvě stě procent,“ říká provozovatelka eshopu trops-sport.cz Veronika Bečvářová.

Pro fanouškovské obchody je mistrovství světa klíčovou událostí. V době konání sportovního šampionátu totiž dokážou vydělat více než za celý zbytek roku.

Jak Bečvářová dodává, se samotnými fanoušky jako zákazníky do styku zatím ani nepřijde. Začátkem roku jsou totiž aktivní hlavně překupníci, kteří zboží prodávají například ve stáncích. „Koncový zákazník většinou nakupuje těsně před, případně během samotné sportovní události. Tedy na poslední chvíli,“ popisuje své zkušenosti Bečvářová.

Nový obchod kvůli mistrovství

Společnost Czech Image Group se dokonce chystá kvůli mistrovstvím světa v hokeji otevřít internetový obchod. „V nejbližších dnech spustíme webové stránky, které budou přímo zaměřeny zejména na hokejové fanoušky,“ potvrzuje obchodní ředitel firmy Vladimír Peška.

Czech Image Group zaznamenává prudký nárůst poptávky po zboží pro fanoušky už od loňského listopadu. „Vyráběli jsme puky a luxusní sady per s logem IIHF a české hokejové federace, které byly přímo určené pro mistrovství světa. Zájem je také o šály, čepice, a další upomínkové předměty,“ vyjmenoval Peška.

Řada obchodníků brzký zájem fanoušků podcenila a specifické zboží doplňuje na poslední chvíli. „Kontaktoval jsem firmu na výrobu dresů a určitě minimálně reprezentační dresy některých států zařadím do nabídky,“ říká provozovatel 14sport.cz Tomáš Cypra, jehož obchod běžně hokejové fanouškovské předměty neprodává, ale letos rád udělá výjimku. Další silný růst tržeb totiž obchodníci očekávají v dubnu během příjezdu zahraničních fanoušků.