Hotelový řetězec Marriott jde do války s Airbnb, vytvoří vlastní platformu

Pařížský hotel Marriott

Pařížský hotel Marriott Zdroj: Moonik, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Brand Marriott International Courtyard
Hotel Courtyard by Marriott na pražském letišti
Pražský hotel Courtyard Marriott
4
Fotogalerie

Úspěch služby Airbnb, ve které mohou majitelé bytů nebo domů snadno pronajímat své nemovitosti například turistům, začal přidělávat vrásky hotelům. Souboj o ubytovací kapacity se proto rozhodl rozehrát řetězec Marriott, který má chystat vlastní platformu. 

O plánech hotelového gigantu informuje americký deník Wall Street Journal, podle kterého Marriott svoji službu blíže představí příští měsíc. Platforma přichází poté co ji Marriott šest měsíců testoval v Londýně ve spolupráci se společností Hostmaker, která se zabývá správou nemovitostí. Zkušební provoz se následně rozšířil i do dalších evropských měst - Lisabonu, Paříže a Říma.

„Spuštění služby velmi zaujalo například klienty našeho věrnostního programu,“ uvedl šéf společnosti Arne Sorenson. Firma na trh sdílení bytů plánovala vstoupit již delší dobu, brzdily ji však legislativní překážky. Právě Airbnb je v mnoha městech kritizováno za fungování v rozporu se zákonem. Marriott také delší dobu vytvářel vhodný model fungování.

Hotelový řetězec chce při propagaci služby těžit právě z popularity svého jména, také proto firma uvedla, že hodlá spolupracovat s městy a vládami tak, aby fungování nové platformy nebylo v rozporu s vyhláškami a zákony.

Portál Airbnb naopak oznámil, že jde do boje s konkurencí mezi hotely. V New Yorku nabídne ve spolupráci s tamní realitní kanceláří RXR Realty ubytování hotelového typu v jednotlivých apartmánech v centru města.

Hotely Marriott po celém světě nabízí asi 1,3 milionu lůžek, tržby v minulém roce rostly asi o čtyři procenta na 5,2 miliardy dolarů. Zisk dosáhl 2,8 miliardy dolarů.