Hudební vydavatelství Supraphon vydělalo miliony. Peníze přinesl Gott i Pecková

Trojice z čela hudebního vydavatelství Supraphon: majitelé Zdeněk Kozák (vlevo) a Miloš Petana (vpravo), uprostřed ředitelka Iva Milerová.

Trojice z čela hudebního vydavatelství Supraphon: majitelé Zdeněk Kozák (vlevo) a Miloš Petana (vpravo), uprostřed ředitelka Iva Milerová. Zdroj: Profimedia

Historická vinylová deska vydavatelství Supraphon.
2 Fotogalerie

Největší tuzemské hudební vydavatelství Supraphon minulý rok při tržbách 141 milionů korun vydělalo v čistém téměř jedenáct milionů. Nejúspěšnějšími tituly Supraphonu bylo album Karla Gotta Ta Pravá a vánoční deska pěvkyně Dagmar Peckové.

Informace o hospodaření Supraphonu zveřejnila firma ve výroční zprávě firmy za rok 2018. Přibližně stejné hospodářské výsledky měl Supraphon o rok dříve. 

Přes 31 procent příjmů Supraphonu loni tvořily digitální prodeje. Jde o prodej hudby prostřednictvím streamovacích služeb typu Spotify nebo Apple Music, stejně jako o online stahování alb či skladeb. 

Zemřel Karel Gott (†80)! Miliony fanoušků truchlí >

„Současný posun směrem k šíření hudby prostřednictvím internetu bez faktické potřeby vlastnictví fyzického nosiče je možné nazvat revolucí v hudebním průmyslu, kde se všichni účastníci tohoto procesu postupně přizpůsobují novým podmínkám trhu,“ uvedla společnost ve výroční zprávě.

E-shop Supraphonu funguje od roku 2015. Nabízí nejen CD a DVD nosiče, ale i vinylové desky. Obchod nabízí za úplatu rovněž stahování hudby.

Supraphon aktuálně posiluje digitální prodej spojením s e-shopem společnosti Bontonland. Vytvořily kvůli tomu společnou firmu Supraphon Entertainment. O ní se Supraphon a Bontonland dělí napůl. Do společného podniku vložili své dosavadní internetové obchody Bontonland.cz a Supraphonline.cz. 

Bontonland patří hudebnímu producentovi Leškovi Wronkovi. Supraphon ovládají podnikatelé Zdeněk Kozák a Miloš Petana. 

„Vzhledem k dlouhodobé situaci na trhu s fyzickými nosiči spojení e-shopů ´pod jednu střechu´ má za cíl využít vzájemných synergií, snížit logistické náklady a posílit postavení na trhu,“ řekl Wronka. Kamenné obchody si bude Bontonland provozovat nadále sám.