Import starých ojetin prý tlačí výkupní ceny v autobazarech dolů

Autobazar

Autobazar Zdroj: Siebert Martin/Euro

Výkupní ceny českých ojetých aut negativně ovlivňuje především dovoz stále starších a nekvalitních aut ze zahraničí. Výkupní ceny ojetých aut na českém trhu tak mohou klesnout až o deset procent, uvádí společnost Auto ESA.

Na vině je podle zástupců Auto ESA nejen sezónnost, ale především přetlak dovážených nekvalitních ojetin ze zahraničí. Počet dovezených ojetých vozů totiž meziročně podle statistik SDA stoupl v prvním pololetí o 13 637 kusů. Z celkového počtu 72 538 dovezených ojetin bylo navíc plných 7825 vozů starších patnácti let.

Češi navíc si navíc ze zahraničí dovážejí stále starší ojetiny, jak uvedl web E15.cz nedávno. V letech 2013 a 2014 vedly dovozy aut ve staří od 6 do 10 let, avšak letos za prvních šest měsíců roku dávají Češi přednost vozům ve stáří od 11 do 15 let.

„Na český trh ojetých vozidel neustále proudí desítky tisíc ojetin ze zahraničí, které negativně ovlivňují nejen průměrné stáří českého vozového parku, ale také výkupní ceny ojetin od českých majitelů,“ říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA.

Podle Foltýna prý také mnoho nepoctivých dovozců přiváží do Česka stará a nekvalitní vozidla, u kterých přetáčí tachometry mnohdy až o stovky tisíc kilometrů. Stav tachometru se pak ale zaznamenává až při následné kontrole STK při prvním přihlášení vozidla v ČR. Výkupní ceny takových vozů jsou prý ale až o deset procent nižší, než je běžná tržní cena.

Martin JahnMartin Jahn|Jan Rasch, Euro E15

Článek vyšel na webu Autorevue.cz