KFC a Starbucks testují prodeje v kioscích | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

KFC a Starbucks testují prodeje v kioscích

KFC a Starbucks testují prodeje v kioscích
Kelímek kávy Starbucks s novým logem
• 

Denisa Novotná

Řetězce rychlého občerstvení KFC a kaváren Starbucks zkouší nový formát prodeje. Kromě fastfoodových restaurací chtějí nabízet své produkty v kioscích. Společnost AmRest, která ve střední a východní Evropě provozuje sítě KFC, Starbucks, Burger King či Pizza Hut, otevřela první stánky v polském obchodním centru Galeria Krakowska. Kromě velikosti obchodní plochy se liší i obsluhou, kdy objednávání a výdej produktů probíhají odděleně.

Jak řekl ředitel AmRestu Henry McGovern odbornému serveru franchisinginfo.cz, pokud se formát kiosků osvědčí, rozšíří jej také na vlaková a autobusová nádraží. Cílovou skupinou jsou zejména zákazníci, kteří nemají čas najíst se v restauraci. Bližší plány ohledně expanze do dalších zemí firma neupřesnila.

AmRest vlastní ve střední a východní Evropě na 250 restaurací, a je tak druhou největší sítí v regionu. Letos zde chce otevřít dalších 80 provozoven, z toho více než polovinu v Polsku. Tam je společnost volně obchodovatelná na Varšavské burze. Prodeje firmy na polském trhu vzrostly v prvním pololetí meziročně o téměř 15 procent na 1,14 miliardy zlotých, v přepočtu 6,84 miliard korun. V Česku dosáhly prodeje ve druhém čtvrtletí dokonce nárůstu o 17 procent.

Na obou trzích je AmRest druhým největším hráčem v segmentu rychlého občerstvení za sítí McDonald´s. Řetězce kaváren a pizzerií jsou zde považovány za oblasti s největším potenciálem růstu. Další silný nadnárodní řetězec, sendvičový specialista Subway, rovněž testuje nový koncept. Ve Spojených státech otevřel první kavárny Subway Cafe. .

“Často jsou kavárny připojené k provozovnám v kancelářských budovách. Kávový koutek většinou zvětší restauraci zhruba o polovinu a rozšíří nabízené služby,“ vysvětluje prezident Subwaye Fred DeLuca. Firma teď analyzuje možnosti na středoevropském trhu a počítá s přenesením kaváren i do Česka. Podobně na českém trhu rozšířil svoji nabídku řetězec McDonald´s. Před dvěma lety představil koncept McCafé, který je součástí restaurací McDonald´s.

Autor: Denisa Novotná
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!