Kvalitní call centrum je první krok k úspěšné firmě

Call centrum Vodafonu v Ústí nad Labem

Call centrum Vodafonu v Ústí nad Labem Zdroj: Vodafone

Každá větší firma, která se zabývá službami, má své vlastní nebo externí call centrum, které funguje většinou nonstop a musí pokrýt všechny telefonáty a emaily od zákazníků. Pracovníci call centra fungují mnohdy jako první a někdy i jediný můstek mezi zákazníkem a firmou. Spokojenost zákazníků a obchodní úspěchy firmy většinou úzce souvisí s kvalitou poskytované péče ze strany zaměstnanců call center. Nejvíce využívají call centra banky, pojišťovny nebo mobilní operátoři.

Většina společností se shoduje, že trendem v dnešní době je přesouvat svá call centra do menších měst, kde jsou vítaným zaměstnáním pro značný počet uchazečů o práci. Velká call centra jsou například v Plzeňském, Ostravském nebo Pardubickém kraji. Vedení firem si uvědomuje, že pozitivní vnímání společnosti zákazníkem začíná právě u pracovníků oddělení zákaznické péče. Věnují tak energii především do tréninků a školení svých zaměstnanců v call centrech, aby zákazníkům přinášeli tu nejkvalitnější péči. Firmy také často využívají služeb externích společností, které call centra provozují.

Mobilní operátor Vodafone má vlastní call centrum v Chrudimi, kde pracuje na pozici operátora přes 500 zaměstnanců. Aby Vodafone mohl zákazníkům poskytovat ještě lepší péči, rozhodl se otevřít externí call centrum v Ústí nad Labem. Nové špičkově vybavené kanceláře jsou provozovány externí firmou Xerox a v současné době zaměstnává toto call centrum okolo 50 pracovníků. Tento počet by se měl ještě zvýšit na 100 zaměstnanců do konce roku. Umístění v Ústí nad Labem má svůj důvod především v tom, že v Pardubickém kraji má již mnoho velkých firem svá call centra a tím pádem zde není taková poptávka po zaměstnání na pozici operátora. Oproti tomu v Ústí nad Labem chce tímto krokem Vodafone snížit místní nezaměstnanost a posílit tím regionální rozmanitost.

Call centrum Vodafone v Ústí nad LabemCall centrum Vodafone v Ústí nad Labem | Vodafone

Vodafone se v péči o zákazníky snaží stále zdokonalovat a vede k tomu i své zaměstnance v call centru. Každý pracovník call centra projde speciálním školením, tréninkem a testováním a na závěr získá certifikát Vodafonu. Každý operátor odpoví denně na více než sto zákaznických telefonátů. Současně také pracovníci call centra zpracovávají zákaznické dotazy v emailech nebo došlé korespondenci.

Vzhledem k tomu, že se v případě operátorů jedná o velmi stresové zaměstnání, vychází jim Vodafone vstříc a snaží se jim zajistit příjemné prostředí. Proto v prostorách ústeckého i chrudimského call centra mají zaměstnanci k dispozici originálně řešené relaxační zóny.