Lidé s vidinou rozvolňování nakupují kondomy. Výrobcům prezervativů výrazně rostou tržby

Durex

Durex

Prodeje kondomů ve světě rostou. Společnost Reckitt Benckiser, která vyrábí mimo jiné prezervativy značky Durex, hlásí v prvním čtvrtletí dvouciferný nárůst oproti stejnému období loňského roku. Zájem o kondomy podle firmy roste v Číně, Evropě a také ve Spojených státech. Potvrzují to také další výrobci a současně průzkum americké společnosti IRI, která trh monitoruje.

Jen ve Spojených státech vzrostly podle IRI prodeje kondomů od poloviny března do poloviny dubna téměř o pětinu ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Američané za kondomy za zmíněný měsíc utratili 37 milionů dolarů, tedy v přepočtu necelých 800 milionů korun.

Za celý pandemický rok 2020 podle IRI klesly prodeje prezervativů o 4,4 procenta. Podle výrobců zájem o jejich zboží rostl a klesal podle toho, jak jednotlivé státy zpřísňovaly či rozvolňovaly protipandemická opatření. „Zlepšení prodejů nyní sledujeme právě na trzích, kde se rozvolňuje,“ uvedl minulý týden generální ředitel společnosti Reckitt Benckiser Laxman Narasimhan. Firma přitom nezveřejňuje přesné údaje o prodejích.

Podobně hovoří i konkurence. Výrobci Walgreens a CVS uvádějí, že v posledních týdnech vzrostly prodeje prezervativů v maloobchodech i drogeriích. Společnost CVS pro CNN uvedla, že se jedná o výrazný růst. Podobně jako její konkurence si však konkrétní čísla nechala pro sebe.

Vedoucí marketingu amerického výrobce Church & Dwight Britta Bomhardová již zkraje roku uvedla, že letošní rok vypadá slibně. „Mladí od 18 do 24 let se nemohou dočkat, až dostanou zpět svůj společenský život,“ řekla.

Pokles prodeje kondomů nevyvolala pouze pandemie. Zájem o ně opadal několik posledních let. Podle IRI výrobcům v roce 2017 klesly tržby o 2,4 procenta, v roce 2018 o 3,4 procenta a v roce 2019 vzrostly o 1,2 procenta. Loni byl pokles více než čtyřprocentní.

Společnost Church & Dwight v únoru 2020 uvedla, že klesající zájem o prezervativy je způsobem tím, že lidé více využívají jiné formy antikoncepce. Podle firmy také opadá strach z HIV. Podle analytiků také roste počet sexuálně neaktivních mladých lidí, a to vlivem pozdějšího dospívání či rozmachu nových technologií a sociálních sítí, kvůli kterým zůstává více mladých doma u počítače.