Liga mistrů vydělává miliony eur i pořadateli finále | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak vydělat v těžkých časech

Více k tématu

Liga mistrů vydělává miliony eur i pořadateli finále

Liga mistrů vydělává miliony eur i pořadateli finále
Vítěz Ligy mistrů 2015
• 
ZDROJ: profimedia

Martina Peřinková

Pořádání finále fotbalové Ligy mistrů je nejen záležitostí prestiže, ale také peněz. Letos se o tom přesvědčil Berlín. Německá metropole mohla na pořádání finálového klání vydělat 40 milionů eur. Podstatná část šla z prodeje suvenýrů a z ubytování, dopravy a potravin.

Kapacita tamního olympijského stadionu byla pro finále stanovena na 70 500 míst. Po 20 tisících vstupenek dostali k dispozici účastníci finále, tedy Barcelona a Juventus. Skutečný počet návštěvníků utkání, kteří dorazili do Berlína v roli turistů, však bude ještě vyšší. Více než třetinu vstupenek, celkem 24 500, si ponechala UEFA pro svoje partnery. Do volného internetového prodeje šlo šest tisíc lístků.

Slavia v Lize mistrů: Start na Interu, jaký má další program? >>

Podle prvního odhadu, který vyplývá ze studie společnosti GoEuro, by měl Berlín vydělat na pořádání finále Ligy mistrů minimálně 39 milionů eur. Náklady na uspořádání zápasu se počítají v jednotkách milionů. Starosta Berlína Michael Müller uvedl, že město zaplatí za finálový zápas 2,74 milionu eur. Vynaložené prostředky se tak metropoli vrátí více než desetkrát. Müller odmítl, že by akce měla být prodělečná. Naopak zdůraznil důležitost akce pro město. Jeho slova potvrdil i Frank Henkel, jenž je na berlínské radnici zodpovědný za sport. „Je to vrchol evropského fotbalu a má pro image našeho města mimořádný význam,“ prohlásil Henkel.

sledovanostsledovanostAutor: E15

Také Berlín dokázal, že Liga mistrů generuje finanční prostředky 53 milionů eur. ve všech oblastech. Loni se finále hrálo v Lisabonu a město na zápase vydělalo 45 milionů eur. I tak turisticky atraktivní destinace jako Londýn z finálového utkání Ligy mistrů profituje.

V roce 2011 se konalo finále v londýnském Wembley a podle studie společnosti MasterCard byl zisk pro britskou metropoli Jednotlivá města však díky Lize mistrů neprofitují na turistickém ruchu jen ve finále, ale v průběhu celého ročníku. Podle již zmíněné studie společnosti GoEuro všichni čtyři semifinalisté, kterými byli kromě Juventusu a Barcelony ještě Real Madrid a Bayern Mnichov, přinesli svým městům jen za semifinálová utkání zisk šesti milionů eur.

 

Chelsea vyhrála Ligu mistrů, mnichovský Bayern pláče

Autor: Martina Peřinková
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!