Likérce Jan Becher se daří, zvýšila zisk na 250 milionů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka vykázala ve finančním roce 2011/2012 zisk před zdaněním ve výši 251 milionu korun. Meziročně to byl nárůst o 21 procent. Roční tržby společnosti v období červenec 2011 až červen 2012 přesáhly 1,3 miliardy korun a v porovnání s minulým obdobím byly téměř stejné. V minulém finančním roce likérka na trzích prodala více než 10,8 milionu litrů alkoholu.

Hospodářské výsledky firmy byly zveřejněny v návaznosti na roční výsledky mateřské společnosti Pernod Ricard. Hlavní značka likérky - nejprodávanější Becherovka Original - posílila svoji pozici na českém trhu hořkých bylinných likérů o 2,2 procentního bodu a její celkový tržní podíl v této kategorii vzrostl na 34,3 procenta.

Becherovce se dařilo i v exportu. „Za uvedené období zaznamenal tradiční český likér nárůst objemu exportu o 13 procent a dosáhl hranice tří milionů litrů, uvedla mediální zástupkyně firmy Anna Davidová. Vzhledem k poměrně složité situaci na trhu je vedení karlovarské likérky s výsledky spokojeno, komentoval vývoj generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka Anthony Schofield.

Likérku Jan Becher vlastní koncern Pernod Ricard SA od roku 1998. Na českém trhu působí i jako distributor značek mateřské skupiny. Z patnácti strategických značek koncernu Pernod Ricard prodávaných na českém trhu dosáhla v uvedeném období největších objemů prodeje irská whiskey Jameson.