Výstavba železnice by podle firmy zásadně zkomplikovala její provoz i v areálu pořádané akce. „Rozhodně se odvoláme. Nemáme ještě písemné rozhodnutí, ale z ústního vyjádření nevyplývá, že by se soud vypořádal s jakýmkoli naším argumentem. Spíše nám radil, jak v budoucnu postupovat, než že rozhodoval v souladu se zákonem,“ řekl deníku E15 generální ředitel likérky Pavel Dvořáček.
Příčinou sporů je, že stát a Zlínský kraj naplánovaly prodloužení železniční trati z Vizovic do Valašské Polanky ke hranicím se Slovenskem. Jedna z variant – ovšem ta nejpravděpodobnější – vede přímo areálem likérky. Plán na prodloužení tratě se dostal do návrhu zásad územního rozvoje Zlínského kraje v roce 2008. Poté se právě promítl i do územního plánu Vizovic.
Ministerstvo chce prodloužit trať
Likérce nepomáhá ani to, že i obec Vizovice je proti stavbě. Územní plán s prodloužením trati je totiž podle města v souladu s nadřazenou dokumentací, a tedy se zákonem. Plán se přitom podle vedení Vizovic týká nejen likérky, ale i dalších firem. Kraj se nicméně odvolává na ministerstvo dopravy s tím, že pouze respektuje jeho rozhodnutí prodloužit trať, o což usiloval již Tomáš Baťa ve třicátých letech minulého století.
Vedení likérky se ale nevzdává. Během čtrnácti dnů podá žádost o stavební povolení na částečnou opravu budov v areálu. „Jsem zvědav na stanovisko stavebního úřadu,“ uvedl. „Co se týče hotelu, nyní jsme ve fázi projektové přípravy,“ dodal.